the player?
Selv en som ikke har peiling på klær må da bli skeptisk til en butikk som alltid har salgsplakater i vinduet?
Personlig vil jeg likevel rette en takk til selgeren deres (innehaveren?) for materialet til følgende historie:
Kunde: Hei hei. Jeg skulle gjerne begynt med å ta en liten titt på noen stoffprøver, jeg.
Selger: Stoffprøver?
K: Ja. Dere hadde jo en annonse i finansavisen i dag?
S: Annonse?
K: Ja, for skreddersydde dresser? Så jeg ville gjerne tatt en titt på stoffene deres jeg.
S: ....
S: Ja, altså, hvis du blir med bort hit.... Her henger de skreddersydde dressene våre.
K: Skreddersydde dresser? Hva mener du?
S: Jo, disse dressene er skreddersydd. Sydd hos vår skredder i italia.
K: I motsetning til alle andre dresser, da mener du? Som er sydd av snekkere?
S: ...
K: Så om jeg forstår deg riktig, så har du nettopp annonsert for skreddersydde dresser til en rimelig penge, og så kommer jeg hit og så er de ikke skreddersydd i det hele tatt?
S: Du kan da ikke forvente å få en ekte skreddersydd dress til 8000 kroner! Først må man ta mål, og så må dressen sys...
K: ... Og så må kunden prøve den, og så må dere tilpasse den, og så må kunden prøve den igjen, og så må dere ta siste tilpasninger, ja. Skreddersydd!
S: Du får ikke det for 8000 kroner! Du kan åpenbart litt om dette, du må jo vite at det blir mye dyrere!
K: Hør nå her, det er dere som reklamerer med skreddersøm.
S: Ja men det er ikke det vi mener med skreddersydd!
ærlig talt....