Guybrush Threepwood
Støttemedlem
Jeg føler liksom at jeg ikke trenger flere Ferrari-jakker. Jeg har allerede to i hver tilgjengelige farge (en til å bruke, en til å spare til trangere tider). De står godt til Ferrari-capsene og Ferrari rompetaska mi.Hvorfor kjøpe dress når du kan skaffe Ferrari-jakke for en brøkdel av prisen. Funker til alt!
Du kjøpte nok heller en dress sydd av stoff angivelig produsert av Ermengildo Zegna.
En ekte dress produsert av Ermengildo Zegna er i en helt annen kvalitets- og prisklasse.
Det samme gjelder deres Loro Piana dresser.
Loro Piana selger ingen dresser fra stativ. De tilbyr kun målsøm og skreddersydde dresser i sine butikker. De koster fra ca. 20 laken og oppover.
Når Menswear selger sine Loro Piana dresser til 3.500, så betyr det at de mest sannsynlig har fått tak i masse overflødig stoff fra dem som de får sydd til dresser (garantert i et lavkostland).
Det nærmeste du kommer bespoke tailoring i Oslo er vel denne butikken:
http://www.fmramstad.no/
Ellers dra til London, Paris eller Milano og kjøp en Brioni, Kiton, Stefano Ricci eller Isaia dress
På avstand, dvs. når en annen mann har den på seg og jeg ikke er usømmelig nærgående, har jeg ikke nubbsjans til å se forskjell på en Corneliani og en Menswear i Loro Piana til under halve prisen. Selv på nært hold ville jeg ikke satset penger på at jeg kunne sett forskjell.
Ikke det samme.Ville du sett forskjell på en ekte og en godt laget fake Rolex Submariner...
Hvorfor kjøpe dress når du kan skaffe Ferrari-jakke for en brøkdel av prisen. Funker til alt!
Trodde alle byer hadde Dressmann jeg?
Til info: Målsømdagene på Ferner Jacobsen starter neste mandag, Corneliani dresser, jakker og frakker er vel det som er nedsatt (husker jeg riktig avstår de fra tillegget for målsøm i forhold til ferdig tilsvarende Corneliani-plagg).
Separates?
Målsøm er nettopp det, bestilling etter mål. Man velger stoff fra en haug med prøver og detaljer (antall knapper i jakke, splitter bak, lommer, legg i bukse, oppbrett etc. Litt avhengig av selgerens dyktighet tar man gjerne utgangspunkt i en standardstørrelse som man så justerer: lengder, vidder, holdning i rygg, eventuelle skjevheter, etc. Buksene blir nøyaktig så lange som du trenger dem!
Ferner, Øye og L'Escalier har vel alle målsømdager på Corneliani, gjerne til litt forskjellig tid men stort sett det samme tilbudet, dvs. ingen ekstra kostnad for målsøm.
Så bra Jeg har aldri bestilt en dress på målsøm, så dette kan jeg ingenting om. Jeg tenkte kanskje det mest var tilpasninger.
Er det noe forskjell på hvor flinke selgerne på Ferner, Øye og L'Escalier er på å måle?
Tipper bare de dyktigste får lov til å jobbe med målsømmen....Er det noe forskjell på hvor flinke selgerne på Ferner, Øye og L'Escalier er på å måle?