Hvor kjøper dere klokker?

Ingenting galt med gråforhandlere. Handlet min siste klokke der :)

Neida, ikke noe galt med gråforhandlere. Spesielt ikke når det ikke er urmakere igjen i Norge fordi alle er konkurs :p

Litt spøk, men en del alvor i den uttalelsen. Jeg vet at flere "gråmarkedsforhandlere" hjelper AD´er med å bli kvitt klokker som de ikke får solgt i butikken, men jeg er av den oppfatning at det er bedre å bruke noen ekstra kroner på å handle merkevaren hos merkevareforhandleren, slik at de kan opprettholde sin eksistens. Kanskje jeg er litt gammeldags av meg, men jeg synes det er greit å handle hos noen som også kan reparere klokken min, dersom det skulle oppstå en feil.

Men, nå er vi normenn litt rare. Vi er blant de rikeste i verden, men vi skal ha absolutt ALT så billig som mulig. Og så klager vi på det dårlige utvalget i samme slengen...

Personlig mener jeg også at man bør forsøke å støtte norske autoriserte forhandlere, da dette trolig vil føre til den mest optimale situasjonen for de fleste av oss.

Til tross for at klokkesalget har økt en hel del de siste årene, er det norske markedet totalt sett ganske lite. Dersom vi fortsatt ønsker å ha de "riktige" klokkene tilgjengelig i norske butikker, og ikke minst servicemuligheter og tilgang på fagpersonell, er det nødvendig at vi som klokkeentusiaster støtter den norske klokkebransjen.

Personlig mener jeg også at man bør forsøke å støtte norske autoriserte forhandlere, da dette trolig vil føre til den mest optimale situasjonen for de fleste av oss.

Til tross for at klokkesalget har økt en hel del de siste årene, er det norske markedet totalt sett ganske lite. Dersom vi fortsatt ønsker å ha de "riktige" klokkene tilgjengelig i norske butikker, og ikke minst servicemuligheter og tilgang på fagpersonell, er det nødvendig at vi som klokkeentusiaster støtter den norske klokkebransjen.

+ 1

Har handlet flere klokker hos forhandler, og kommer til å kjøpe klokker hos forhandler i fremtiden. Er det snakk om en keeper, så velger jeg min lokale forhandler. Er positivt med et godt kundeforhold, og kjøpsprosessen er veldig hyggelig.

Men jeg anser det ikke som min livsoppgave å opprettholde driften hos norske forhandlere. Mister heller ikke nattesøvnen av å handle i gråsonen.

Dersom gråforhandlere skader AD'ene så mye så er det litt spesielt at AD'er supplerer gråforhandlerne med nye klokker. Slik jeg ser det er det en vinn-vinn situasjon for alle parter.

Er det ikke hykleri å si at vi må støtte norsk forhandler, men det å kjøpe hos forhandler i utlandet er helt greit? Eller er det dumt å kjøpe klokker i utlandet og nå? Det går trossalt på bekostning av de norske forhandlerne.

Ferskinger som meg kan risikere å bli lurt trill rundt både her og der og da er det godt å ha et forum som dette. Her har brorparten av medlemmene stor kunnskap, og så langt jeg har opplevd det er det ingen som nøler med å bistå om man ber om litt konsultasjon.