Hvor kjøper dere skjorter?

Medlem
3. mars 2014
Innlegg
256
Hei!

Jeg er til daglig student, og bruker stort OCBD-skjorter på skolen. Har for det meste gått i PRL hittil, men vurderer å bestille noen fra Mercer and sons nå. Noen fra sonen som er kjent med M&S?

Ellers skal jeg en tur til statene i desember, så mulig jeg prøver et par J. Press og BB-skjorter. Evnt Kamakura. Noen som har prøvd denne produsenten?

Ha en fin kveld!
 
Charles Tyrwhitt i Jermyn Street London.
4 skjorter for 100 pund er vanvittig billig for denne kvaliteten.

Selger også på postorde, men BA flyr til London t/r for mindre enn kr 1000.-
"Dagstur" for shopping til London en lørdag anbefalles:D
 
Redigert:
Kjøper også alle skjorter i London.
Som @Gin så er det Charles Tyrwhitt som er butikken.

Har handlet der i vel 15 år, og har bare positive erfaringer. Ikke kun med skjorter men også med annet tøy.

Gå inn på http://www.ctshirts.co.uk :)
 
Redigert av en moderator:
Charles Tyrwhitt i Jermyn Street London.
4 skjorter for 100 pund er vanvittig billig for denne kvaliteten.

Selger også på postorde, men BA flyr til London t/r for mindre enn kr 1000.-
"Dagstur" for shopping til London en lørdag anbefalles:D

Hei,
Mye fint på sidene deres!
Hvordan er størrelsene? Normale? Har du noen ide om slim fit skjortene er i fasongen? Må man være tynn som et kosteskaft for at de skal passe?

KAB
 
Hei!

Jeg er til daglig student, og bruker stort OCBD-skjorter på skolen. Har for det meste gått i PRL hittil, men vurderer å bestille noen fra Mercer and sons nå. Noen fra sonen som er kjent med M&S?

Ellers skal jeg en tur til statene i desember, så mulig jeg prøver et par J. Press og BB-skjorter. Evnt Kamakura. Noen som har prøvd denne produsenten?

Ha en fin kveld!

Kjøpte en Kamakura-skjorte i Japan. Sommerskjorte så bruker den med oppbretta ermer. (mine gikk så vidt forbi albuen)
De har mange størrelser og flere fasonger. Mye fint, og synes det er verdt å dra innom i New York.
 
Hei,
Mye fint på sidene deres!
Hvordan er størrelsene? Normale? Har du noen ide om slim fit skjortene er i fasongen? Må man være tynn som et kosteskaft for at de skal passe?

KAB
Slim fitene deres er relativt generøse. Både der og hos T.M.Lewin så kjøpte jeg først regular fit (og jeg har noen kilo ekstra), men gikk over til slim fit.
 
Jeg mener å huske at @Edward gikk god for T.M. Lewin i den andre skjortetråden. (Charles Tyrwhitt var han ikke like begeistret for.)
 
Redigert av en moderator:
Bestilte årets tredje tur til New York nå, kjøper alltid en 3-4 skjorter der. Liker Massimo Dutti, og blir alltid noen Ralph skjorter når man først er der, prisen er jo fantastisk! :)
 
Hvordan oppfattes kvaliteten på T.M.Lewin skjortene sammenlignet med f.eks Charles Tyrwhitt eller Ralph Lauren?

Om det ikke er brenn hast kan jeg gi deg et intrykk etter noen dagers bruk. Handlet noen i går. Sammenlikner mot Charles Tyrwhitt, som er favoritten for meg per nå.
 
Litt i samme gata. Noen som har erfaringer med dresser fra Charles Tyrwhitt? Skal til London fra helga, og ser at de også har skjortetilbud, 4 for 100 pund. Så gjenstår det å se om de har størrelser som passer nordmenn av type "stælk"... :D
 
Ikke prøvd dressene deres selv ennå, men etter erfaringene fra en kompis er det nok kun et spørsmål om tid. Han er veldig fornøyd.
 
Charles Tyrwhitt i Jermyn Street London.
4 skjorter for 100 pund er vanvittig billig for denne kvaliteten.

Selger også på postorde, men BA flyr til London t/r for mindre enn kr 1000.-
"Dagstur" for shopping til London en lørdag anbefalles:D

Takk for tipsene om denne siden. Lagt inn i shoppingruten til neste gang jeg er i Londinium!

Hvis jeg skulle miste tålmodigheten og prøve meg på litt nettshopping i mellomtiden, hvordan er størrelsene på skjortene deres? Jeg liker best slim fit. Er 190 høy, 85kg, og pleier å bruke størrelse 42 her. Ser at skillet mellom M og L hos Tyrwhitt ligger mellom 42 og 43, så det kan jo være greit å vite om de er store eller små i størrelsene.. :)
 
Med 189, rundt 83 kg og unormalt lange armer, så kan det virke som vi er ganske like i størrelsen, @semmern. Jeg skal over i helga, så da kan jeg gi en rapport på størrelsene etter det. :)
 
Redigert av en moderator:
179 og 81kg her, foreldre skal til London i helgen, noen som har en idé om størrelse? Liker det slim fit
 
Litt mer komplisert, men denne kan jeg virkelig med hånden på hjertet anbefale:

http://www.camiceriapiccolo.com/tessuti.php?c=I

Må ikke forveksles med Salvatore Piccolo som også holder til i Napoli og lager noen av verdens beste RTW-skjorter. Camiceria Piccolo er egentlig en stoffbutikk som leverer stoffer fra verdens beste produsenter til mange høykvalitetsprodusenter i Napoli. Grunnleggeren av Camiceria Piccolo sønn het faktisk også Salvatore til fornavn, men har ikke noe med skjorteprodusenten å gjøre, men det har skapt litt forvirring.

Som dere ser på linken leverer de også MTM skjorter og de er etter min mening rimelig priset i forhold til hva du får. Jeg tok mål i butikken da jeg var i Napoli og fikk skjortene levert på hotellet da jeg kom tilbake etter en uke på rundreise i sørlige Italia. Som dere ser er prisen mellom 150 og 200 Euro. Du kan velge mellom stoffer fra blandt annet Thomas Mason, Albini, Testa og min personlige favoritt Carlo Riva og dette er som sagt det ypperste penger kan kjøpe av stoff.

Det som slo meg er at det er kun er produsenter som Kiton og noen få andre med helt andre priser som har mer tidkrevende håndarbeid i sine skjorter.

Siden jeg kun har kjøpt skjorter i Napoli vet ikke helt hva prisingen blir for import til Norge, men det er sånn ca. momsnøytralt slik at frakt, toll og fortollingsgebyr som påløper i tillegg til prisene. Jeg vet heller ikke hvordan det best kan oversendes mål, men som dere ser kan det bestilles via nett også. Det sikreste er sikkert å sende inn målene på en skjorte du selv synes har perfekt fit.

Mvh,