Hvor kjøper dere skjorter?

Da har jeg vært innom Charles Tyrwhitt i London, og svidd av omtrent tilsvarende en Visodate på en "reisedress", fire skjorter og to slips. Helt "impeccable" service, både i Jermyn Street og i Regents Street, til tross for stappfulle sjapper. Gutta med målebånd rundt halsen får samme tillit hos meg som leger med stetoskop. :D Størrelsesmessig endte jeg opp på 16/36 "extra slim fit", men synes egentlig ikke de var så veldig, veldig trange. Fire skjorter for 100 punder en bra deal uansett hvordan en vrir og vender på det...
 
Slim fit betyr tydeligvis noe annet i England. Har "romslig" bygd kropp og kjøpte først T.M.Lewin regular fit, følte meg litt som i en Seinfeld episode. Tydeligvis er jeg en engelsk slim fit?

Skandinavisk slim fit er jeg definitivt ikke. Fra H&M til Tiger.
 
Kjenner meg igjen. Tm levin er for meg superfitted.
Alt annet ser ut som telt og et ønske om at noen flytter inn i skjorten.
 
Kjenner meg igjen. Tm levin er for meg superfitted.
Alt annet ser ut som telt og et ønske om at noen flytter inn i skjorten.
Husker jeg i god tro kjøpte meg et par slim fit Thomas Pink skjorter. Disse viste seg også å være for telt-aktige på kroppen og ble så gitt bort til en mer korpulent kollega...
 
T.M.Lewin:
Førsteintrykket mitt er bra. Om det er bedre eller dårligere enn CT vet jeg ikke ennå, men kommer nok til å kjøpe noen flere skjorter herfra. Mest fornøyd med den strykefrie varianten, det sagt så virker det som at den normale også er "strykefri".

Det virker som at armlengden til TML er ørlite lenger enn CT sine med samme mål. TLM har også enkelte armlengder i halvtomme. Kan være en avgjørende faktor for noen. Fit-en virker for meg å være mer klassisk enn CT. Dressene deres har også et britisk snitt, for meg var det særlig tydelig i buksene. Kjøpte 2 stk, ser ikke vekk fra at jeg kommer til å få slimmet ned buksene en del etter litt bruk.
 
Redigert:
Vet ikke helt om jeg misforstår når det gjelder armlengden hos CT. Det står at 34" er regular som er 86 cm, men når jeg måler min arm får jeg at den blir 64-65 cm. Hva gjør jeg galt?
 
Tja. Måler du fra skuldersøm til mansjett, da? Du skal måle fra midt i nakken, via skulder, til enden på mansjett.
 
Se denne glimrende videoen for instruksjoner før du kjøper skjorter på nett.

1. Finn en skjorte du synes passer utmerket
2. Ta mål slik han gjør på videoen
3. Sammenligne med tabeller for størrelser hos skjorteleverandører på nett
4. ????
5. Profit!

[video=youtube;jIdUkvRDhJs]http://www.youtube.com/watch?v=jIdUkvRDhJs[/video]