Hvor kjøper man loafers i Oslo?

G

Guest571

Guest
Jeg trenger et par loafers til sommeren, eventuelt et par par. Har tittet litt rundt på nettet, men ikke funnet så mange jeg liker.

Av farge så ser jeg for meg at grønt er skjønt.

Disse er litt i dyreste laget, men så godt som perfekte.
loafer2.jpg

Disse er også råkule, men etter hva jeg har skjønt ikke lenger i produksjon.
loafer.jpg

Om noen har noen gode tips blir jeg glad:) Jeg er litt redd for å ha for dyre sommersko, da sommeren bringer med seg mange sene netter og mye konsum av alkoholholdige vesker, men jeg kan strekke meg til et par tusen kroner.

Agnar Hagen i Bogstadveien har et helt rått utvalg av sko, og de pleier også å ha et ganske bra utvalg av loafers. Ellers kjøpte jeg et par på Massimo Dutti i høst til under 1000 lappen som er fine å bruke når man drikker snublebrus.
Ellers har jeg et par fra Tod's som er sinnsykt digge, men de er ikke kjøpt i Norge.

Car Shoe er jo de som kom med den første loafer med gummiknotter under. De selges ikke i Norge, men de kan bestilles på nett på http://www.carshoe.com/

Personlig synes jeg denne er kjempekul
KUD006_ADO_F0929.jpg

Ferner Jacobsen og Gunnar Øye pleier vel også å ha et greit utvalg..

Om du ikke er redd for å bestille på nett, så har du jo Herring Torino. Jeg synes de er drit lekre. De kommer også i matt overflate. Altså ikke semsket.

Vis du lurer på hvordan Herring er i kvalitet, kan du surfe litt på style forum.

Jeg var en tur innom Dagestad i Sofiesgate i fjor og kjøpte meg et par Camp Mocc fra Alden. Kjempefornøyd med de, mykt deilig skinn og veldig behagelig såle!

aldenH153.jpg

De finnes også i en mørkere brunfarge.

Har voldsomt lyst på et par slike som dette i en fresh farge.. Men jeg aner ikke i hvilke ende jeg skal begynne når jeg prøver å bygge opp et antrekk rundt dem.. Tips mottaes med takk! :)

(Det gjør også linker til bra sider for å plukke opp stiltips og tips til antrekk.)

Skal holde deg oppdatert når jeg for fult begynner jaketen halvveis ut i april.

Har tenkt på et par blå. Siden jeg går mye i jeans. Rettelse, går stort sett kun i jeans. Gjerne sammen med skjorte. Altså. Stort stort sett alltid sammen med en skjorte.

Om sommeren drar jeg fram en beige bukse også, burde faktisk hatt en ny av den også.. Hvertfall, det jeg sier er. Garderoben hadde ikke hatt vondt av noen nye impulser. :p

Jeg kommer også til å gå for et par marineblå i første omgang, kommer nok til å matche "norges-nato" beltet jeg har på vei:)

Har et ganske blått polo belte i stoff jeg kjøpte i fjor. Har ikke blitt brukt enda. Burde jo kunne matches med et par loafers. Om det ikke blir stilkrasj.. Hmm..

Tenker du denim eller beige bukse til blå loafers?

Både olabukser og beige bukser går bra til blå loafers i mine øyne :)

Forresten, sjekk PM rousp

PM lest og besvart, tusen takk :)

Jeg får ta meg en liten runde å se etter loafers da. På nett i første omgang. Likte godt de fra car shoe, bare prisen som satt en liten stopper der. Sikler på de fra Herring shoes nå. :)

Lillevinkel skal sjekkes. :) Hatt meg en runde i Bergen i dag. Var faktisk langt bedre utvalg enn forventet. Funnet to par som skiller seg ut positivt, legger inn link så snart jeg er hjemme.

Disse to stakk seg positivt ut i dag:
Gant Joyrider

Gant-Gant%20Joyrider-Blue-4496-2383-1.jpg

og

En annen modell jeg ikke finner igjen.. :p Den var blå med lilla lacing. :p Noen som kjenner igjen? :D

Jeg var en tur innom Dagestad i Sofiesgate i fjor og kjøpte meg et par Camp Mocc fra Alden. Kjempefornøyd med de, mykt deilig skinn og veldig behagelig såle!

aldenH153.jpg

De finnes også i en mørkere brunfarge.

Dagestad er forøvrig rå skomaker hvis du har tid til å vente og råd til å betale.

Dagestad er forøvrig rå skomaker hvis du har tid til å vente og råd til å betale.

Dagestad er en super kar og jeg ler like godt hver gang jeg er innom. Har vært innom han et par ganger, og han er utvilsomt den beste i byen. Tar dog litt tid, men det er verdt å vente på ;)

+1 Verdens hyggeliste fyr, men sett av en time uansett hva du skal, for du kommer ikke ut igjen... super service (om du ikke er så nøye på leveringstiden) og noen av de flotteste og beste skoene i Norge. Vær oppmerksom på at han stort sett kun er åpent torsdag - lørdag

Takk for tips rousp, stod et par med Joy Riders på bordet i dag tidlig:) Utrolig kule, fikk marineblå, så da mangler jeg bare et par grønne.

Gratulerer!

Jeg har ikke fått fatt på ennå, de var tom for størrelsen min sist jeg var innom. Vurderer å bestille fra nett. Får se :)

Kjøpte et par av de Gant-loafersene i fjor, og de er helt kurrante saker.

Hvor kjøpte du dine Mathfjeld? Hadde de evnt. andre farger enn marineblå?