Hvor mange bruker klokke no til dags?

Min erfaring er at "ungdommer" på min alder, altså slutten av tenårene/starten av tjueårene, er at veldig mange jenter går med klokker, spesielt de som bryr seg litt om hvordan de tar seg ut. Har enda til gode å se en som ikke er Michael Kors, Daniel Wellington osv på jenter. Blant gutter vil jeg si at det er vesentlig mindre klokkebruk, flertallet går ikke med klokke i det hele tatt, og blant de som faktisk bruker er det mye Diesel og andre moteklokker det går i. Men her er det (heldigvis) mulig å se noe mekanisk i ny og ne.

No i det siste har eg "studert" litt rundtom, og må si meg enig i det du sier.
Har vel 3 jenter i klassen som har begynt med klokke.

Hei!

Jeg var hos Urmaker Jacobsen for en tid tilbake for å hente noen Sinn-deler jeg hadde bestilt. Min femåring fikk øye på en sukkersøt og rosa Gul. Det var bare å bla opp, fordi det var ikke mulig å forlate butikken uten.

Nå jobber vi med å lære klokken.

Har en son på 3 1/2 (kanske inte precis den aktuella åldersgruppen) och han bär gärna klocka de dagar han kommer ihåg att han har en :p

Min datter på 2 år er veldig glad i Quartz-plastikklokka si og den er stadig i bruk både hjemme og i barnehagen. Satser på at det fortsetter slik med naturlige oppgraderinger underveis.

Prøver forgjeves å få min eldste sønn på 7 år til å bruke klokke - det er ikke snakk om, selv om jeg har sagt at han kan få omtrent hvilken klokke han vil innenfor rimelighetens grenser. Lillebror på 4 har et svært avslappet forhold til tid, noe han trolig har lært av sin mor. Hvis han noen gang kommer til å ha på seg klokke blir det trolig til pynt. Jeg holder en knapp på minstemann, han får klokke i dåpsgave - som far skal bruke til han blir stor nok :mrgreen:

Jeg er tjue år gammel, og har brukt klokke siden jeg solgte mopeden for å finansiere mitt første mekaniske ur i 2012:cool:

Nå eier jeg seks klokker;)

Jeg har en sønn på 16 år. I hans klasse så er det flere som har kjøpt seg mekaniske klokker selv, eller fått det til konfirmasjonen. Min oppfatning er at det er på vei tilbake til de unge.