Et absolutt minstekrav er for min del to klokker. Ellers går jeg på veggen, blir lei og MÅ kjøpe noe annet umiddelbart.
"Nok" vet jeg ikke om det noen gang blir? Så langt har jeg ofte solgt noe for å kunne ta meg råd til å kjøpe noe nytt. Per dags dato har jeg fire klokker som brukes på rundgang hvorav én er forbehold penere antrekk (FC). De øvrige kan brukes til alt fra badebukse til arbeidsdress. Har også noen andre i tillegg med sentimental verdi som ikke brukes i hverdagen.
Jeg ser vel for meg at 8 - 10 klokker som brukes jevnlig vil være relativt optimalt. Alt avhengig av pris på klokker vs. personlig økonomi. Kanskje kvantiteten vil gå på bekostning av kvalitet etter hvert
Ergo kutter ned målet for å få inn de få spesielle.
Per dags dato fornøyd med mine fire:
Submariner Ceramic 116610 LN
Datejust II flutted bezel m/blå skive 116334
Panerai PAM 104
Frederic Constant Slimline Moonphase
Fyller gjerne på med diverse rolexer, PP nautilus og aquanaut, AP royal oak, Cartier Tank Solo, etc.
Vi får se hva fremtiden bringer, men det blir vel aldri "nok", i alle fall vil trangen til å gjøre omrokkeringer i boksen alltid være til stede. Og det ender som regel opp med at jeg savner det gamle, så da er vel løsningen å kjøpe "i tillegg" og ikke "istedenfor"
God helg, folkens!