Hvor mye er denne verdt?

Medlem
3. mars 2014
Innlegg
256
Hei!

Som jeg skrev i en post forrige uke fikk jeg nylig bonus på jobb. Etter å ha gått igjennom klokkene mine er det ikke umulig at jeg kunne kvittet meg med 1-2 og sammen med bonusen fått råd til en sub.

Derfor spør jeg om en prisvurdering.

Vurderer å selge en Speedmaster fra 1978 med 861 movement. Klokken er etter min mening meget pen, med jevn patina på skiven. Har original eske og papirer. Det eneste er at det er nok 7-8 år siden den sist var på service, men alle funksjoner virker, og den går ganske nøyaktig (har ikke målt kontinuerlig).

Er 15 000 usannsynlig?

Takk!
 
Redigert:
Er faktisk ikke sikker på om visere er originale, men tror det. Vet at lenken er original Omega, men er mulig at denne er nyere enn klokken.

Er på hytta uten klokka, men fant et på dataen fra da jeg kjøpte den :)

Img_022.png
 
15 hørtes litt lite ut med tanke på at den er komplett.
jeg hadde nok tippet på 18-20, men jeg langt fra noen autoritet på vintage speedmastere.

Hør med @SpaceCowboy, han kanskje bidra litt her
 
Redigert av en moderator:
Ja, det var det...


En 1978 Speedy er vel fra det tidsrommet du finner de billigste Speedyene, i hvertfall ift det jeg ser av priser ute i markedet. En straight original går for en ca. 12-13.000. Det at det er nye visere trekke litt ned, ikke så mye vil jeg tro. Boks og papirer trekker opp. Så da må vel markedet bestemme. For at boks og papirer skal trekke opp må de være signert, og det må være mulig å spore klokka i papirene vha modell- og serienummer.

Skulle jeg tippe: ca. 15.000 med papirer som kan knyttes til klokka og nye visere.
 
Ah. Glemte at den må ha service. En service koster som regel ca. 5000.

Lenka tipper jeg er en 1171-lenke. Det trekker opp. Er også lenka datert til 1978 burde det trekke opp prisen enda litt. Et par tusen vil jeg tro.

Da vil jeg si at vi ser på en pris for klokka (inkl. lenke, boks og papirer) på en 14-16.000.

Din vurdering på 15.000 er derfor spot-on. :)
 
Redigert: