Hvor mye kan jeg få for min Breitling?

Verdi på brukt Breitling Colt auto vil jeg tippe ligger på 10000-12000 kroner siden splitter ny med papirer kan fås fra Urverket.no til kr. 15.575,-

Jeg er helt enig med deg, Joha. Og siden Colten ikke kommer med lenke vil jeg nok tro at prisen på denne vil ligge rundt 10 blank.

Jeg fikk 13500 for min par måneder gamle Colt med lenke og ocean racer gummi rem på foldespenne.

Føyer meg til flertallet her og anslår en 10-11000. Kommer ikke til å kjøpe ny Breitling igjen med det første

Tragedie at jeg ikke så denne tråden for et par uker siden da jeg lurte på om jeg skulle investere i ny klokke eller nye høyttalere. Hadde denne stått hos f'eks protid med betalingsutsettelsen de gir hadde jeg slått til.

Stiller meg bak det som er sagt før i tråden, 10-11k uten lenke. Dog for min del er det bare en fordel med lær/gummirem siden jeg ikke vil gå med en brukt lenke uansett, og den blir bare kastet.

I mellomtiden får jeg bare håpe at den enda er til salgs i slutten av mai ;)

Forøvrig, er verditapet virkelig så mye lavere på f'eks en vanlig koaksial seamaster eller noe annet i 20-23k klassen?

Jeg hadde kastet lenken uansett hva den var laget av. At den var av stål ville bare vært et unødvendig prispåslag.

Jeg hadde kastet lenken uansett hva den var laget av.

Neste gang kan du heller sende lenken til meg. Så skal jeg sørge for "safe disposal" av avfallet.
Jeg kan strekke meg til å betale porto på forsendelsen...;)

PS: Jeg foretrekker Rolex Oyster- og Jubilee lenker. Gjerne i gull.

Litt som å kaste det gamle setetrekket om man kjøper bruktbil. Koster det 1500 kroner for jobben (prisen av en ny lærreim om man har litt goodwill hos en breitling AD) gjør man det. Men ser at jeg er alene om å synes at å gå med reima noen har brukt før deg er litt ekkelt.

Litt som å kaste det gamle setetrekket om man kjøper bruktbil. Koster det 1500 kroner for jobben (prisen av en ny lærreim om man har litt goodwill hos en breitling AD) gjør man det. Men ser at jeg er alene om å synes at å gå med reima noen har brukt før deg er litt ekkelt.

kan være enig i en godt brukt skinnreim. men ikke lenke og gummi, de kan vaskes...

kan være enig i en godt brukt skinnreim. men ikke lenke og gummi, de kan vaskes...

Må tas av og kokes, selv da er det ikke sikkert man får av alt av hudceller etc, og gummireimer tar vel skade av slik behandling.

Men igjen, er det så mye større verditap på en breitling til rundt 20k enn på andre ur i sammenlignbar prisklasse?

Men igjen, er det så mye større verditap på en breitling til rundt 20k enn på andre ur i sammenlignbar prisklasse?

Nei. Det er ikke større verditap på en Breitling enn f.eks. Longines, Tag Heuer, Maurice Lacroix, Chopard og andre i 20k ++ segmentet.
Omega holder seg kanskje marginalt bedre avhengig av modell. PO er vel et tips her.

Hvis du vil ha en klokke med moderat verdifall må du satse på Rolex og Panerai.
Du vil uansett gå på en smell når du kjøper nytt og forsøker å selge igjen.

Må tas av og kokes, selv da er det ikke sikkert man får av alt av hudceller etc, og gummireimer tar vel skade av slik behandling.

Hva med selve uret??? Koker du det?
Tom

Ingen grunn til å være spydig...

Det er du som kommer inn her med litt merkelige holdninger. Da må du ha forståelse for at folk reagerer ;)

Jeg synes sarkasme var på sin plass! Hygiene er en induviduell sak, og at noen velger å kaste en svett skinnrem må få være lov.

De fleste kaster vel slitne skinnreimer andre har brukt. Var vel kast av brukt lenke folk reagerte på. Uansett får vel folk gjøre hva de vil med klokkene sine, men driver folk å kaster brukte lenker er det bare å sende en pm så overtar jeg gjerne;)

Skinnremmen tror jeg ingen stusser på, men en lenke laget av samme materiale som selve klokken er jo ikke like vanlig å hive ut :).

Mesteparten av støvet du har hjemme og sikkert på jobben, består av døde hudceller. Det er bare å venne seg til det ;)

De fleste kaster vel slitne skinnreimer andre har brukt. Var vel kast av brukt lenke folk reagerte på. Uansett får vel folk gjøre hva de vil med klokkene sine, men driver folk å kaster brukte lenker er det bare å sende en pm så overtar jeg gjerne;)

+1 :)