Sterkt gjort å vekke en tråd til live etter 9 år i dvale
Min første klokke fikk jeg i bursdagsgave da jeg ble 5 eller 6, altså 1992/93. En casio quartz, som jeg fant i en eske hjemme hos mor for et års tid siden. Remma var helt morken og ble delt i to bare jeg tok på den, gummien har morknet helt på 23-24 år rett og slett. Jeg husker at det var stort å få en egen klokke, og jeg var den første av vennene mine som fikk klokke, så jeg måtte ta tia på alt og alle i hvertfall et par måneder
Fikk en digitalklokke av bestemor noen år senere, sterkt inspirert av G-Shock om jeg ikke husker feil, masse knapper og lys. Neste klokke fikk jeg også av bestemor, i konfirmasjonsgave, en firkantet quartz-sak av noe slag, ligger nok i en skuff/eske et sted den også. Den første klokka jeg kjøpte selv var en Casio, den klassiske, retro stålmodellen, dere skjønner sikkert hvilken jeg mener, det er DEN ja
Så ble det et par batteridrevne "moteklokker", før jeg var med i en facebook-konkurranse og vant en radiostyrt Citizen Eco-Drive. Først da begynte jeg å tenke over at det fantes andre måter å drive klokker på enn batterier, og ble nysgjerrig på mekaniske klokker.
Bestilte en Orient Bambino i bursdagsgave til dama for nærmere to år sia, og plukka med en billig Seiko5 til meg selv, bare for å teste det ut. Og der ble jeg fullstendig bitt av basillen
Har blitt 10-12 klokker siden, den siste en Speedmaster, neste på lista er forhåpentligvis en vintage Rolex, fyller 30 neste år og jakten på en birth year er i gang