Hvordan definerer DU «sommerklokke»?

For min del blir det rullering mellom Armida A8 og Explorer II avhengig av hva jeg skal. Explorern på orange isofrane tror jeg skal bli nok så sommerlig.




Men den ultimata sommerklokken etter min mening må bli Panerai Luminor Submersible Marina (?) i bronze!
 


Hvit skive, vanntett med skrukrone, lenke, utvidbar lenke. Great White er for meg den optimale sommerklokke:D

 
Min sommerklokke er en dykker i friske farger på lenke, men som også kler nato. Jeg gir dere Omega Seamaster Electric Blue:cool:

6D654E3C-EC96-4987-8726-5BF2E976991B_zpsijtno77r.jpg
 
Vanntett, litt frisk, mulighet for lenke og gummi.

Det høres mer som dresscode for et frisinnet middagsselskap enn for en sommerklokke, men jeg er helt enig. :)

Submariner på Nato eller velcro har vært sommerklokken i flere år:





I år, som i fjor, blir det denne:











 
Min sommerklokke for båtturer og bading:
IMAG0346_zpsfa4da8ba.jpg



Min sommerklokke for trening og snekring:
IMAG0420_1_zpsqbavg70d.jpg


Min sommerklokke for grillfest og kontor:
IMAG1388.jpg
 
Takk for alle svar på spørsmålet om sommerklokkedefinisjon!

Er jeg så blitt noe klokere? Overhodet ikke!

Jeg hadde kanskje håpet at det i beste fall ville kunne utkrystallisere seg et slags kondensert minste felles multiplum som kunne brukes som utgangspunkt for kjøp av sommerklokke, men jeg klarer ikke å øyne noe som er i nærheten av å minne om en enighet.
Det sommerklokkeforslaget jeg på mange måter likte best var kanskje @deBalzacs:

Men som kjøpehjelp er det jo hylende unyttig!

Så igjen; tusen takk for alle (helt ubrukelige!) sommerklokkeforslag, jeg har nå bestilt min tolkning av sommerklokkebegrepet, temmelig upåvirket av (nesten) alle forslag. Og det skulle ikke forundre meg om den dukker opp i form av en un-boxing, sånn ved 100-post-leitet...
 
Redigert av en moderator: