Hvordan justere urverket på en nydelig Panerai?

Medlem
3. aug. 2011
Sted
Lillestrøm
Har en nydelig replika Panerai her, og jeg lurer på hva slags verktøy man trenger for å justere kvalitetsverket?
Kjøpte denne gullbiten i Sharm El Sheik:)

Med så fine replikaer er det nesten bare tull å bruke massevis av penger på ekte vare!

bilde-49.jpg

bilde-50.jpg

Da fant jeg verktøyet jeg trengte:)

:D
bilde-52.jpg

Man må jo også ha en skikkelig "jigg" for å kunne jobbe med dette kompliserte verket
bilde-51.jpg

Her kan dere se hvordan prossessen foregår når man justerer urverket til å bli bedre enn det noen gang det har vært. Trykk på bildet under for å se på filmen.

Her er klokken etter servicen:

bilde-53.jpg

MEGET fornøyd:)
Jeg tar på meg jobber hvis noen andre har behov for min kompetanse på replika klokker.

Jeg har flere typer verktøy, idag brukte jeg en .22cal skrutrekker med lyddemper, siden jeg skulle gjøre det inne.
Men har også mulighet til å ta service med en 9mm Glock skrutrekker, denne får jobben gjort i enda større grad, og man kan forvente seg et perfekt resultat hver gang.

Takk for oppmerksomheten:)

Må si du virkelig har evnen til å gjøre de små finjusteringene. Holder den seg innenfor COSC etter justeringen? ;)

...og med din lille justering av dette urverket har verden blitt et bittelitegrann bedre sted! Bra innsats, og et eksempel til etterfølgelse for andre stolte replikaeiere her inne!

Er litt usikker på den ene pakningen så må nok vente med det, tenkte å vinkelslipeteste kassa for å se om den holder mål.

@lemonde helt enig, jeg kommer til å sove godt i natt, og jeg synes vi kan lage en tråd som kan hete "Smash your replica" eller noe i den duren, det er helt sikkert mange her som har noen replikaer liggende i skuffer og skap.

Jeg trur jeg har 1-2 stk til liggende nedpakket i en eller annen flytteeske, de skal etterhvert også justeres;)

:confused:Haha, lol! Artig :)

Er det "stolte replikaeiere" på TS? Det er for meg ukjent, men du vet kanskje noe jeg ikke er kjent med....:confused::confused::roll:

...og med din lille justering av dette urverket har verden blitt et bittelitegrann bedre sted! Bra innsats, og et eksempel til etterfølgelse for andre stolte replikaeiere her inne!