Hvordan kan slike firma eksistere?

Det er et godt spørsmål, og det er ikke sikkert noen her har noe godt svar på det.

Min gjetning er at de store fabrikantene allerede har et kobbel med advokater på slike saker, men at problemet ligger i at slike nettsteder er registrert og jobber ut fra "frihavner" rundt om i verden hvor det er vanskelig/umulig å komme dem til livs med siviliserte metoder. Slike frihavner kan være land med dårlig eller manglende lovgivning, eller eventuelt "vondt i viljen" når det kommer til å følge opp henvendelser fra utenlandske selskaper. Det kan nok også være et problem at selskapene stadig popper og legges ned med forskjellig navn, adresse og bakmenn, slik at når etterforskningen er ferdig og man er klar til å ta rettslige skritt, er nettbutikken borte, og en ny har allerede dukket opp.

Det er horribelt som få. Men samtidig blir jeg nyskjerrig... hvor gode kopier er det? Hvor presist er uret?

Kan tenke på få ting som hadde vært mer morro enn å komme på GTG med en slik klokke og ikke blitt avslørt:)

Og få ting som hadde vært verre enn å kommet og blitt avslørt. ;)

På ingen måte. Målet ville jo vært å bli avslørt og beundre kunnskapen som gjør at enkelte ser forskjellen på en ekte og uekte. la oss si, Lange og sohne.

Jeg kan ikke fordra folk med falske klokker, som later som de er genuine. Og jeg sparer heller i flere år, enn å kjøpe noe falskt selv. Men det hadde vært uhyre morro å testet noen replicas for å se reaksjonene.

(IOM at jeg skriver det her, så er det mer ideen som er morsom, og jeg går ikke med planer om å gjennomføre det, men. haha. Det hadde vært så eventyrlig om man ble møtt med store gisp og fryd og beundring av en klokke til 600 kr. :)

Synes det gir en pekepinn på hvor enormt dette markedet faktisk er. Stusselig rett og slett. Mon tro hvor mange av klokkene fra f.eks. spotte-tråden som er fake? :confused:

På ingen måte. Målet ville jo vært å bli avslørt og beundre kunnskapen som gjør at enkelte ser forskjellen på en ekte og uekte. la oss si, Lange og sohne.

Vel om du nå først skulle gjort noe slikt stunt ville det nok vært smart å velge en klokke uten gjennomsiktig baklokk...
Men på en meters avstand er det ikke utenkelig at noen en stund hadde blitt lurt til å tro at det var ekte vare.
Når det gjelder Rolex vet jeg det finnes til dels gode kopier, men er forholdsvis sikker på jeg skulle skilt ut en $100 klokke fra ekte vare ved nærmere i ettersyn. På bilder derimot...

Uansett er jeg rimelig sikker på man ville følt seg noget dust i forsamlingen etterpå, om man hadde stillt med en replica...

At det lages så mye kopier av både merker og modeller, vil vel si at det er et ganske stort marked for dette DESSVERRE! Fake er fake og det kommer det altid til å være uansett hvor lik, fin eller "bra" etc klokken er.. mer er det egentlig ikke å si..

<<Fake watches are for fake people!>>

...

Når det gjelder Rolex vet jeg det finnes til dels gode kopier, men er forholdsvis sikker på jeg skulle skilt ut en $100 klokke fra ekte vare ved nærmere i ettersyn. På bilder derimot...

...

Det interessante er jo at det finnes billige Rolex-kopier som lurer AD´er, helt til de åpner baklokket.

Vel om du nå først skulle gjort noe slikt stunt ville det nok vært smart å velge en klokke uten gjennomsiktig baklokk...
Men på en meters avstand er det ikke utenkelig at noen en stund hadde blitt lurt til å tro at det var ekte vare.

Uansett er jeg rimelig sikker på man ville følt seg noget dust i forsamlingen etterpå, om man hadde stillt med en replica...

Sånn bare for ordens skyld, har ikke desse klokkene gjennomsiktig baklokk, om du ser på bildne har de fotografert med lokket skrudd av, det ligger ved siden. Og klokken koster over 500 $. Og har samme urverk som originalen, eller i såfall en kopi. Jeg tror det ville være meget vansklig å se forskjell.

Det er rett og slett tragisk.