Hvordan selge klokke

Medlem
24. nov. 2010
Hei alle sammen.

Jeg har arvet en Rolex med høy prisklasse. 500.000 +
Den er ny, ikke brukt. Kun vært inne til takstering
Har alle paprier, boxer og alt som kom med den da den ble hentet ifra forhandler.

Dette er for meg en alt for dyr klokke til at jeg vil bruke den selv.
Og vil derfor selge den, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette på en seriøs og trygg måte.
Er det noen her som har noe forslag?

Du kan jo f.eks ta kontakt med Briljantwatches - han er godt kjent, seriøs og selger gjerne ur for kunde.

Tør jeg spørre hva slags Rolex det er snakk om?

Det er en hvit gul day date med briljaneter på ur og lenke. Kan legge ut bilde så fort jeg får tatt er skikkelig bilde av den.. Takk for tilbakemeldingene, jeg har lest llitt om Briljantwatches og prøvd å kontakte Jonny, men han var opptatt for øyblikket. så håper det går å finne en løsning med ham

Er taksten over 500k eller er prisen du ønsker å oppnå over 500k? Når er klokken ifra? Vi kan sikkert bytte klokker, jeg har en litt sliten Day Date i gult gull:)

Nå ble jeg litt nysgjerrig, hvilken modell er dette? Står modellnummer i papirene om du er usikker.

Edit: My bad, jeg så du akkurat hadde svart :)

Sikkert ikke en lettsolgt klokke i Norge, og du kan vel neppe regne med å komme i nærheten av taksten. Men en pen slump penger kan den nok likevel oppnå om du (eller Jonny) finner riktig kjøper.

Skjønner godt at du synes den er for dyr til å gå rundt med. Tror det er noen urmakere som tar inn 1 og 2 år gamle ur, men jeg vet ikke hva du kan få for den. Mest sannsynlig ikke så mye som du hadde håpet på. :confused:

Kan nevne at en AP ROO med takst på 1,8mil gikk for 400k, men dette er nok et ekstremt tap.

Jeg vil regne med at du kan oppnå mellom 300-450k.

Kan nevne at en AP ROO med takst på 1,8mil gikk for 400k, men dette er nok et ekstremt tap.

Jeg vil regne med at du kan oppnå mellom 300-450k.

Jeg ville ikke tippet mye over 300k. Men jeg kjenner ikke helt markedet for dette. Lurer på hva diamant - og gullverdien for noe slikt alene er?

Er lenken med diamanter original fra Rolex? Hvordan ser disse ut egentlig? Har søkt litt på nettet med finner så mange aftermarket bracelets...

Kanskje det er en slik? De har originale diamanter på lenka, og koster 723000 i følge Jayeffs prisliste.

Den er nesten lik den i linken. Bortsett ifra at skiven er sølv og ikke blå. Og den i linken er platina, min er hvitt gull. produkt nummeret på den er 118389/84209

Og ja, er orginale diamanter ifra rolex

Jepp, og du driver allerede og fantaserer om hvordan du ville tatt deg ut med den på håndleddet:mrgreen:

Jepp, og du driver allerede og fantaserer om hvordan du ville tatt deg ut med den på håndleddet:mrgreen:

Haha :D Det hadde nok passet meg utmerket.

Men lykke til med salget til trådstarter! Jeg tviler på at han finner kjøpere her inne, men Jonny kan nok gjøre en god jobb. Ellers kan jeg nevne at Urmaker Lervik i Haugesund også selger brukte ur for sine kunder, det kan godt hende de kan lokalisere en mulig kjøper.