Hvorfor det kjedelige er blitt min bane?

Medlem
6. des. 2013
Innlegg
11.316
Har trålet bruktmarkedet i detalj i over ett år. Både her på TS og utenlandske fora. Har nylig sett "lyset" og sett hva som agerer som min magnet; lenker. Dvs. Panerai og andre som benytter skinnreimer blir helt feil for meg.

OK - la jeg medgi at alle bakterier fra ei ekkel skinnreim kan nøytraliseres og behandles - men man må allikevel ha den samme skinnreima på armen.

Ta samme ur - og tenk å ha stållenke på. Takk. Oyster, etc. Zalo, etc. Ja, takk.
 
  • Liker
Reaksjoner: adamskater
Du får sette skinn i litt nytt lys;
"Hvorfor liker egentlig menn kvinner i lakk og lær"?

Jo de lukter som en ny bil (eller klokke).

(På den annen side så kan du si en blank lenke rundt håndleddet..... Bringer det relasjonene til en annen tråd her?)

8
 
Skinnremmer slites ut og kastes etter en tid, akkurat som sko.
I mellomtiden holdes de freshe med bruk av varmt vann og en børste og legges så på et kjølig sted for luft tørking.

Et ur enten med rem eller lenke, som har vært med en annen mann på do og det værre, er jo avskrekkende nok i seg selv:confused:
 
Lenke er nok mest praktisk og mest hygienisk. Jeg renser alltid lenkeurene etter et bruktkjøp og før de selges.
 
Jeg er en lenke-fan, vasker klokken når jeg dusjer - ferdig. Nato og skinnreimer er i mindretall men jeg er ganske konfortrabel med å vaske disse i varmt såpevann og er 100% comfy med hygienen. Har du et hygieneproblem så lykke til.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75