Hypen som smuldrer?? Milgauss GV

Milgauss GV var veldig etterspurt en periode.. 2-3 år siden. Bruktprisene var på høyde med Daytona, og kanskje litt over også. Den var veldig vanskelig å få tak i, og det var mye mystikk rundt denne klokken.

Her er en kjekk scene fra NCIS Los Angeles :)

[video=youtube;b-M8pDSovhw]http://www.youtube.com/watch?v=b-M8pDSovhw[/video]

For iPad brukere: http://www.youtube.com/watch?v=b-M8pDSovhw
Hehe. Lite diskret produktplassering, vil jeg si.

Jeg hadde aldri vurdert milgaussen før jeg så den live på en ung herremann i Vika for noen uker siden. Må si jeg kunne tenkt meg slik, men det er mye annet som står på lista før vi kommer til den ;)

Jeg synes også at Milgauss med hvit skive er den rette av de to, og den kan muligens komme på inn listen etter hvert. Først skal jeg dog få inn den første for mitt vedkommende og det blir GMT eller Sub. Med tanke på hvor lite denne serien selger.. Og da spesielt den hvite.. Hvor lite selger de egentlig på verdens basis da? og hvor stor sannsynlighet er det for at den ene eller begge forsvinner ut av kolleksjonen innen en viss tid??

Kan jo minne om en annen Rolex som ikke var noe populær i det hele tatt i sin levetid (71-85) :)

TA378-3781.JPG

Jeg kunne også tenkt meg den hvite modellen da jeg synes at den er den aller kuleste av de tre utgavene av nyere Milgauss variantene.. Jeg vurderer litt og får ikke helt bestemt meg om hvorvidt jeg skal selge GV eller beholde den. Husker ikke helt hvor mange det står til salgs på Chrono24 eller hvilke priser de blir solgt for. Men det er ikke mange og de går for høye priser. Eller rettere sagt averteres til høye priser, det er jo ikke dermed sagt at de blir solgt for de prisene..

Den hvite har jeg ikke sett annet enn på bilder. Men jeg synes den er vanvittig kul til Rolex å være. Er for første gang i livet fornøyd med en Rolex lenke selv om låsen kunne vært litt mere massiv, det er litt skranglete lyd i den synes jeg.

Dersom jeg selger denne så må det bli til fordel for en DateJust II med grønne romertall.. Andre alternativ for min del er kun 116610LV og 50 år jubileums modellen m grønn bezel ring. Jeg er litt svak for grønnfargen for å si det sånn:D

Jeg kunne også tenkt meg den hvite modellen da jeg synes at den er den aller kuleste av de tre utgavene av nyere Milgauss variantene.. Jeg vurderer litt og får ikke helt bestemt meg om hvorvidt jeg skal selge GV eller beholde den. Husker ikke helt hvor mange det står til salgs på Chrono24 eller hvilke priser de blir solgt for. Men det er ikke mange og de går for høye priser. Eller rettere sagt averteres til høye priser, det er jo ikke dermed sagt at de blir solgt for de prisene..

Den hvite har jeg ikke sett annet enn på bilder. Men jeg synes den er vanvittig kul til Rolex å være. Er for første gang i livet fornøyd med en Rolex lenke selv om låsen kunne vært litt mere massiv, det er litt skranglete lyd i den synes jeg.

Dersom jeg selger denne så må det bli til fordel for en DateJust II med grønne romertall.. Andre alternativ for min del er kun 116610LV og 50 år jubileums modellen m grønn bezel ring. Jeg er litt svak for grønnfargen for å si det sånn:D

Kikket litt på Chrono24.se i går kveld/natt og det ligger vel ganske så mange Rolex Milgauss til salgs der..?;) Prisene ligger fra kr 33000,- og oppover.. Men i Norge er det ikke ofte jeg ser noen til salgs.

http://www.chrono24.se/rolex/milgauss--mod54.htm?dosearch=true&query=rolex+milgauss&sortorder=1

Jeg synes GV er et friskt pust og absolutt meget stilig!! Ikke noe opplagt førstevalg for meg, men synes den ser meget bra ut! Tror jeg ville beholdt den. - mulig og at dens status øker siden? Hvem vet :)

Får se an litt før jeg gjør noe som helst. Men jeg tror jeg vil beholde den fremfor å selge hvis prisene er såpass lave som 33 lapper på nettet. Da blir tapet litt for stort... Får heller legge den vekk og satse på at prisene går den rette veien:)

Som "ikke-Rolex" mann så synes jeg GV er den Rolexen som tiltaler meg mest.
Har sitt klart egne formspråk og likner ikke på alle andre Rolexer.
SUB likner vel litt på GMT som likner litt på Explorer som igjen likner litt på date......

Synes GV fremstår som en meget pen klokke - går faktisk i tankene på å skaffe meg en pent brukt. At den i tillegg er bygd opp med Faraday-bur tiltaler definitivt ingeniør-nerden i meg.....

Som "ikke-Rolex" mann så synes jeg GV er den Rolexen som tiltaler meg mest.
Har sitt klart egne formspråk og likner ikke på alle andre Rolexer.
SUB likner vel litt på GMT som likner litt på Explorer som igjen likner litt på date......

Synes GV fremstår som en meget pen klokke - går faktisk i tankene på å skaffe meg en pent brukt. At den i tillegg er bygd opp med Faraday-bur tiltaler definitivt ingeniør-nerden i meg.....

Jeg har lagt ut klokken min for salg både her på TS og på finn.no, kom gjerne med bud på den:D

Hehe:D har kjöpt 2stk Milgauss GV de siste årene på forumet og solgt dem igjen etter noen mnd. Liker klokken skarpt, nydelig å se på, kul litt trendy design med bra klasp. Solgte mine grunnet får den ikke å passe så bra på vristen, rir litt ubehaglig :( men kjöper vel en igjen ...