Hypotetisk...

Medlem
29. jan. 2010
Om jeg skulle vært i markedet for en 5513 med malt skive og patina - hvor mener folket jeg burde lete?

Jeg så mengder av dem i London, men prisene var hinsides. Det pleier dukke opp noen på Timezone med jevne mellomrom, og mange av selgerne der er til å stole på. Det finnes nesten alltid en 5513 på Ebay, men jeg har for nervøs legning og for lite peiling til å gjøre annet enn de enkleste handler der.

Off-topic.

Ebay, men jeg har for nervøs legning og for lite peiling til å gjøre annet enn de enkleste handler der.

Ikke noe problem, det er "helt" trygt.

1. Anskaff deg et kort fra Kash eller Entercard. Greie å ha med å gjøre - om noe skjer. IKKE bruk banken, det kan gå galt og du må kjøre "tøft".
2. Paypal, "buyers protection" - da er du rimelig "safe" og så lenge selgeren er "safe" nok til å få den statusen på ebay.com så går det helt bra.

Har hatt "utfordringer" 2 ganger, første gangen ordnet Paypal opp relativt raskt, andre gangen dro det ut leeenge og da gav jeg beskjed til Kash om at de ikke ville få noe penger av meg, de engasjerte seg og saken ble løst med god hjelp.

Beklager off-topic, men ville hjelpe Hoppalongen litt!

Off-topic.

Ikke noe problem, det er "helt" trygt.

1. Anskaff deg et kort fra Kash eller Entercard. Greie å ha med å gjøre - om noe skjer. IKKE bruk banken, det kan gå galt og du må kjøre "tøft".
2. Paypal, "buyers protection" - da er du rimelig "safe" og så lenge selgeren er "safe" nok til å få den statusen på ebay.com så går det helt bra.

Har hatt "utfordringer" 2 ganger, første gangen ordnet Paypal opp relativt raskt, andre gangen dro det ut leeenge og da gav jeg beskjed til Kash om at de ikke ville få noe penger av meg, de engasjerte seg og saken ble løst med god hjelp.

Beklager off-topic, men ville hjelpe Hoppalongen litt!

Takk for info. Jeg bruker alltid kredittkort og ikke betalingskort ved netthandel. Hva er egentlig forskjellen mellom et vanlig Masterkort og Kash eller Entercard?

eBay er vel ok, men jeg ville heller kjøpt fra en velrennomert selger på Timezone eller Vintage Rolex Forum. Selv om de kanskje er litt dyrere i snitt. Aller helst ville jeg kjøpt av en skandinavisk selger. Både den svenske og danske kronen er vel ok nå, og det er hyggelig med en tur til Stockholm eller Køben?

Takk for info. Jeg bruker alltid kredittkort og ikke betalingskort ved netthandel. Hva er egentlig forskjellen mellom et vanlig Masterkort og Kash eller Entercard?

Ikke så mye rent juridisk, men man kan vel forestille seg diskusjoner det er hyggelig å slippe med sin egen bank...