I kjølvannet av GTG i Oslo

Medlem
14. jan. 2014
Innlegg
18
Det var veldig mye fint å se på GTG i Oslo på lørdag. Bortsett fra AP RO, som jeg allerede visste at jeg hadde lyst å prøve, var det én annen klokke som spesielt vekket interesse. Søndag var pengene overført.

07.28 i dag ringte telefonen. Trøtt.













Enda en Omega!





Nei, en 1974 Rolex Explorer I 1016!



Har veldig god feeling på den så langt! Må bare få justert lenken litt. Noen som har tips til remmer? :)
 
Rolex i Omegaklær, altså? Gratulerer med flott klokke :)

Og takk for sist.
 
Redigert av en moderator:
Grattis @Fantorangen! Klassiker! :)

Må innrømme at jeg lo da @Guybrush Threepwood kontaktet meg angående kjøpsavtale. Det gikk fort fra GTG til kjøp! :mrgreen:

Jeg ville forsøkt meg på en vintageinspirert rem fra @FnuSnu99 eller @Olando som kan egne seg veldig bra til denne modellen.

Ellers syns jeg denne NATO-remmen er veldig fin til Explorer og andre vintage-aktige klokker.

Her er den på min 39 mm Explorer:
cbc803be2cf711e3882622000a1f985d_7.jpg


...og her på Speake-Marin:
2587af1e618f11e3a3b2126e39eb46bb_8.jpg
 
Redigert av en moderator:
Grattis @Fantorangen! Klassiker! :)

Må innrømme at jeg lo da @Guybrush Threepwood kontaktet meg angående kjøpsavtale. Det gikk fort fra GTG til kjøp! :mrgreen:

Jeg ville forsøkt meg på en vintageinspirert rem fra @FnuSnu99 eller @Olando som kan egne seg veldig bra til denne modellen.

Ellers syns jeg denne NATO-remmen er veldig fin til Explorer og andre vintage-aktige klokker.

Her er den på min 39 mm Explorer:
cbc803be2cf711e3882622000a1f985d_7.jpg


...og her på Speake-Marin:
2587af1e618f11e3a3b2126e39eb46bb_8.jpg

Nice! Tusen takk for tips @Juice! :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Takk til @runes for hyggelig handel! Har bistått @Fantorangen litt :cool: Denne klokken er vel blueprintet for det som er et cleant armbåndsur nærmest som det så fint ble nevt i en annen utpakking av denne :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Tror det hadde blitt perfekt "Hodinkee-type"-reim her. Sikkert noe @FnuSnu99 eller @Olando kan fixe.

Noe sånt:

11988040394_e76eb1bff1.jpg
 
Redigert av en moderator:
Nydelig, gratulerer!

Tilgi et rookiespørsmål: Hva er diameteren på denne; den ser forbausende stor ut for sin alder?
 
Tror det hadde blitt perfekt "Hodinkee-type"-reim her. Sikkert noe @FnuSnu99 eller @Olando kan fixe.

Noe sånt:

11988040394_e76eb1bff1.jpg

Veldig pent! Så noe veldig likt på en 39 mm Explorer I på GTG. Tror kanskje det var @Juice sin?



@aek : Diameteren er på 36 mm. Mine tynne håndledd får den sikkert til å virke større enn den er, men jeg synes også de aller fleste klokker virker større på bilder enn i virkeligheten :)
 
Redigert av en moderator:
Veldig pent! Så noe veldig likt på en 39 mm Explorer I på GTG. Tror kanskje det var @Juice sin?



@aek : Diameteren er på 36 mm. Mine tynne håndledd får den sikkert til å virke større enn den er, men jeg synes også de aller fleste klokker virker større på bilder enn i virkeligheten :)

Det ser i alle fall helt perfekt ut for meg!
 
Redigert av en moderator: