I kveld skal det endelig unboxes! (Utpakket!)

Vil takke dere alle for meget hyggelige tilbakemeldinger! :cool: :cool: :cool:

Med disse to er sirkelen sluttet og nye tider er i emning. Å ende opp med disse to har vært en reise innom mange forskjellige merker, og ikke minst både prøving av ur på GTG og hos AD. Jeg har tidligere eid en sort Submariner som forlot samlingen fordi den ble for lik Omega PO og jeg hadde samtidig lyst til å prøve ut en IWC Portuguese som jeg eide noen måneder. Har hatt Hulken som en liten guilty pleasure siden den sorte forlot, og føler den har en kontemporær look som samtidig passer med de elementene som er i klokken historisk. Explorer II ble valget både fordi den gav instant good feeling hos AD og det ble en skuffelse for min del å prøve ut Explorer I som jeg først kjøpte. Føler også at Explorer II er en perfekt Rolex nr. 2, som er både sporty og veldig annerledes enn Suben selv om de har elementer som er like.

Å ende opp med Rolex har vel vært som så mange andre her, når urinteressen begynte var liksom Rolex litt for "harry" og litt for kjent for at det var noe som var aktuelt for kjøp. Etter hvert er det de enkle detaljene og rene designene som Rolex tilbyr som blir det mest interessante, og ikke minst en historie på kjøpet som banker det meste annet når det kommer til innovasjon og lignende.

For min del var det viktig å kjøpe disse urene ny hos AD, hadde først en plan om å kjøpe dem brukt, men fant ut at hvis godfølelsen skulle vedvare og flippehysteriet skulle ta slutt måtte garantikortet stå i mitt navn og historiene til urene bygges fra dag 1. Fikk heldigvis en meget bra deal hos Jørgensen i Tromsø, og vil anbefale dem videre for en hyggelig og rask handel.

Jeg har tidligere tenkt at Rolex-unboxinger er litt "kjedelige", og de er jo kanskje det når man blir "hjernevasket" som WIS på mange andre mer "spennende" merker, men til syvende og sist er det vel det "kjedelige" som er og blir klassikere. Jeg er ekstremt fornøyd med disse urene, noe som jeg har sagt flere ganger tidligere i forhold til nye ur inn, men denne gangen har jeg 3 keepere i samlingen som alle er kjøpt ny hos AD og som blir værende :cool:

Kort sagt:

Hulken - Ekstremt rått fargespill i skiven, en kvalitetsfølelse av en annen verden og rett og slett en magisk klokke. Blir spennende å se hvordan denne blir sett på om 10-15 år av klokkemiljøet. Er vel en liten påfugl til tider og det er vel ikke helt uten grunn at jeg har endt opp med en grønn og en hvit skive på disse to.

Polar - Helt perfekt størrelse! Er vel en av de største Rolexene på markedet ved siden av YMII, Deep Sea og Skydweller. Digger retroelementene i den og lumen er av en annen verden. Denne ble kansje en skuffelse for noen når den ble introdusert for et par år siden, men den godfølelsen jeg fikk når jeg prøvde den første gangen har jeg knapt hatt med andre ur.

Nå skal jeg ut og nyte solen med Explorer på hånden, takker så mye igjen for hyggelige tilbakemeldinger!

EDIT: Ute i solen :cool:
bilde_zps73abff70.jpg

Redigert:
Jeg har tidligere tenkt at Rolex-unboxinger er litt "kjedelige", og de er jo kanskje det når man blir "hjernevasket" som WIS på mange andre mer "spennende" merker, men til syvende og sist er det vel det "kjedelige" som er og blir klassikere.

+1 Kunne ikke sagt det bedre selv :)

Jeg er ekstremt fornøyd med disse urene, noe som jeg har sagt flere ganger tidligere i forhold til nye ur inn, men denne gangen har jeg 3 keepere i samlingen som alle er kjøpt ny hos AD og som blir værende :cool:

+1 Etter vårt korte møte har jeg også blitt mer bevisst det med perfekt stand, kompletthet og norskkjøpt. Mine to ur er nå fra norske AD, 2013 og perfekte, så det er opp til meg å skrape inn historien selv:) Så vil tiden vise om du faktisk beholder dem av den grunn... :)

Takk for flott historie om din ferd, valg og tanker!

@Guybrush Threepwood Herlig følelse når du føler "ringen er sluttet", og du bare kan nyte klokkene dine uten flippetanker virrende rundt i hodet. Synes heller ikke at Rolex er det spor kjedelig, og med Hulken og nye explorer 2 så er ihvertfall dette langt fra tilfellet.

Du har en herlig samling du kan bygge videre på. Når den tid måtte komme, men akkurat nå skjønner jeg godt om tanken på nye innkjøp er veeeldig fjern. :D

Igjen, grattis!

Redigert av en moderator:
Heftige og begeistrede gratulasjoner, sånn litt på etterskudd. Jeg har ikke hatt gleden av å oppleve nyeste ExpII i levende live, men hulken er en fascinerende klokke som jeg liker svært godt.

Hoho! Snakk om unboxing:D

Gratulerer med to flotte rolexer. Er ikke litt misunnelig engang.. :D