Ikke bare "nok en SKX"...

frj

Medlem
9. okt. 2013
Sted
Brussel/Oslo
Lenge siden jeg har utbokset noe som helst, og abstinensen ble ganske kraftig i jula...

So without further adue...

IMG_0046.JPG

Pen pakke fra Amazon, to dager fra California til Asker må sies å være akseptabelt?

IMG_0047.JPG

A box in a box...

IMG_0050.JPG

In another box!

IMG_0052.JPG

Jada, en Seiko SKX... Men det er da ikke en 0 etter X?

IMG_0053.JPG

Nope, fordi det er en SKX173! 007s malaysiskproduserte tvillingbror, laget for det amerikanske markedet, med firkantede timemarkører og... LUMEN I RIKTIG ENDE AV SEKUNDVISEREN! Det siste irriterte meg grenseløst på både 009 og en neo-turtle, men dette er bedre...

IMG_0055.JPG

Flat vent-reima kjennes også bedre ut enn de som kommer med 007/009-modellene, og denne former seg faktisk selv etter mine pikespeiderhåndledd.

IMG_0059.JPG

Denne blir nok en stund... Hvor i all verden gjorde jeg av alle 22 mm-NATOene?! :D

Og med det starter årets galskap...

Redigert:
Den varianten var ny for meg. Ser at timemarkøren kl 12 også har en annen - særegen - form. Og her har de tilogmed fått til en bitteliten Lumepip kl 3. Stilig. Gratulerer!

• Liker
Reaksjoner: frj
Fatter ikke hvorfor ikke alle SKXer har denne sekundviseren.. Viseren med lume i feil ende ble vel laget for quartz modellene for å balansere viseren og redusere belastning på verket, så har den dessverre vært stuck etter det :(

• Liker
Gratulerer, den er veldig kul! Timesmarkørene og viserne er hentet fra 6309-729a fra slutten av åttitallet, alt annet bortsett fra urverket og at den har "Water 150m Resist" på skiven er vel også helt likt. Never change a winning team?

• Liker