Imponerende samling

Kanskje bare jeg som blir sjalu, men når det er folk som sitter på 50+ klokker til 500 000+ pr. stk. så skjønner jeg ikke helt greien, er noe OCD-aktig over det, men det er kanskje det hele klokkehobbyen går ut på :) Hehehe. Samme med den Rolex-samlingen til han Mike-karen, helt kokko opplegg.. Har mye mer respekt for Moore som har samlet veldig ulike klokker med forskjellige historier og som passer sammen i en gjennomtenkt samling. Å kjøpe 15 ALS blir noe helt annet i mine øyne, det er kinensisk hoarding ;) Hehehe, måtte bare blåse litt ut i frustrasjon, fordi jeg egentlig bare vil ha 1 av alle de sjuke klokkene!!
 
Er litt enig med Guybrush. Liker bedre samlingen til Moore, og slike mer "normale" samlinger, enn slike som bare har for mye penger.

Når det er sagt, er ikke Edwin en som bare har mye penger. Han er og genuint interessert i klokker, og da spesielt Lange. Og på toppen av det hele tar han ekstremt bra bilder av klokkene sine.

Jeg har sikla mange timer over samlinga hans ja, den er absolutt imponerende.
 
Kanskje bare jeg som blir sjalu, men når det er folk som sitter på 50+ klokker til 500 000+ pr. stk. så skjønner jeg ikke helt greien, er noe OCD-aktig over det, men det er kanskje det hele klokkehobbyen går ut på :) Hehehe. Samme med den Rolex-samlingen til han Mike-karen, helt kokko opplegg.. Har mye mer respekt for Moore som har samlet veldig ulike klokker med forskjellige historier og som passer sammen i en gjennomtenkt samling. Å kjøpe 15 ALS blir noe helt annet i mine øyne, det er kinensisk hoarding ;) Hehehe, måtte bare blåse litt ut i frustrasjon, fordi jeg egentlig bare vil ha 1 av alle de sjuke klokkene!!

To sinn samme tanke. Er helt enig på alle punktene... Blir litt feil i mine øyne å ha en enorm samling hvor hver enkelt klokke sjeldent blir brukt. For meg er hele vitsen entusiasmen og gleden av å bruke et flott ur ofte.

Men folk er forskjellige. Nå skal ikke jeg si han her er det ene eller det andre, men med så mange klokker så blir det en overfladisk "hoarding" følelse rundt samlingen IMHO.
 
Så mange fine klokker.. Så ender han opp i en bmw!? zzZZzz
 
Tre tanker slår meg umiddelbart...
Som mange andre hollendere har han et fantastisk navn. Jeg vil også ha et slikt navn!
Liker bruddet med iPod-WS
Langen på det andre bildet (og flere nedover) er fullkommen. Moore, det er bare å begynne å spare :)
 
Helt vanvittig! Men det blir imo nesten litt upersonlig med en så stor samling.. Men hva vet jeg, mannen kan jo for alt jeg vet være verdens største WIS? Men en ting er sikkert, det er den første samlingen jeg har sett hvor eieren kan bli frastjålet en Lange uten å engang trenge å legge merke til det;)
 
Kanskje bare jeg som blir sjalu, men når det er folk som sitter på 50+ klokker til 500 000+ pr. stk. så skjønner jeg ikke helt greien, er noe OCD-aktig over det, men det er kanskje det hele klokkehobbyen går ut på :) Hehehe. Samme med den Rolex-samlingen til han Mike-karen, helt kokko opplegg.. Har mye mer respekt for Moore som har samlet veldig ulike klokker med forskjellige historier og som passer sammen i en gjennomtenkt samling. Å kjøpe 15 ALS blir noe helt annet i mine øyne, det er kinensisk hoarding ;) Hehehe, måtte bare blåse litt ut i frustrasjon, fordi jeg egentlig bare vil ha 1 av alle de sjuke klokkene!!

Er litt enig med Guybrush. Liker bedre samlingen til Moore, og slike mer "normale" samlinger, enn slike som bare har for mye penger.

Når det er sagt, er ikke Edwin en som bare har mye penger. Han er og genuint interessert i klokker, og da spesielt Lange. Og på toppen av det hele tar han ekstremt bra bilder av klokkene sine.

Jeg har sikla mange timer over samlinga hans ja, den er absolutt imponerende.



Føler meg nesten forpliktet til å takke for rosende ord som kom meg til del i denne tråden, - og må bare si det er meget smigrende å bli nevnt i en diskusjon som omhandler Edwin HH. :oops:

Når det er sagt må jeg bare understøtte dine ord SoulG om Edwin, da han så absolutt er en ekte WIS og genuint interessert i klokker.
Jeg har innimellom hatt noe kontakt - og fått både inspirasjon og kunnskap - gjennom dialog på TZ, der han er moderator for A. Lange & Söhne forumet. En meget jordnær og hyggelig mann, som har en ekstrem passion for spesielt ALS.

Forøvrig er samlingen med wristshots det vises til i linken, bilder han har tatt over tid, og ikke alle ur er i samlingen hans pt.
Men jeg innrømmer det glatt; - et par av hans A. Lange & Söhne kan nok komme i kategorien "would like to have" en gang...:)
 
Jeg finner på min side det vanskelig å kritisere noen, i dette tilfellet Edwin HH, for å for mange ekstremt flotte klokker. Hallooooooo, er jeg virkelig på sonen nå, kritikk for å ha en for fet samling :confused::confused::rolleyes::cool::cool:;);)


Den chronografen er bare så lekker at....å fy f***!:eek::eek::eek:
 
Samme med den Rolex-samlingen til han Mike-karen, helt kokko opplegg..

Det er kanskje på tiden med en selvransakelse og en reality check:) Sannsynligvis ville nok 90% av våre landsmenn synes du er helt koko som har både Rolex, panerai og Omegaer til hundretusener av kroner. Alt er relativt, også misunnelsen :)
 
Det er kanskje på tiden med en selvransakelse og en reality check:) Sannsynligvis ville nok 90% av våre landsmenn synes du er helt koko som har både Rolex, panerai og Omegaer til hundretusener av kroner. Alt er relativt, også misunnelsen :)

Jeg tror nok GTs koko-utsagn skal leses med glimt i øyet.
 
Jeg er mest imponert av at han har en Daniels. I forhold til den er AL & S masseprodusert billigvare! :twisted:
 
Dette er bakgrunnsbildet på datamaskinen min. Helt fantastisk bilde og klokke! Mange som undrer seg hvorfor jeg har et bilde av en klokke på skrivebordsbakgrunnen men, jeg forstår det så alt for godt.
DSC_4980.jpg
 
Jeg finner på min side det vanskelig å kritisere noen, i dette tilfellet Edwin HH, for å for mange ekstremt flotte klokker. Hallooooooo, er jeg virkelig på sonen nå, kritikk for å ha en for fet samling :confused::confused::rolleyes::cool::cool:;);)


Den chronografen er bare så lekker at....å fy f***!:eek::eek::eek:

Det som er kritikkverdig er at han har lurt inn en ipod "klokke" sammen med de andre herlighetene