Imponerende samling

Hoarder eller samler?

Interessant!

Personlig driter jeg i hvor mange klokker du har eller hva samlingen totalt sett måtte være verdt. Poenget må vel være om du har en tanke eller en eller annet tema for samlingen din? Slikt sett synes jeg ALS-samlingen var imponerende. Fokusert! :eek:

Han her derimot:

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1076256&mid=3763171&rid=0&rev=&reveal=

Hva er tanken her? Det er bare en haug med... klokker? :confused: Det må da grense mot hoarding! Skal vedde på at han finner ei dau katte blant alle disse klokkene en vakker dag... Null retning, null kontroll. :(
 
Interessant!

Personlig driter jeg i hvor mange klokker du har eller hva samlingen totalt sett måtte være verdt. Poenget må vel være om du har en tanke eller en eller annet tema for samlingen din? Slikt sett synes jeg ALS-samlingen var imponerende. Fokusert! :eek:

Han her derimot:

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1076256&mid=3763171&rid=0&rev=&reveal=

Hva er tanken her? Det er bare en haug med... klokker? :confused: Det må da grense mot hoarding! Skal vedde på at han finner ei dau katte blant alle disse klokkene en vakker dag... Null retning, null kontroll. :(

Oida, den der er jo rett og slett helt syk. Hahaha, skal si han har gått amok. :p
 
Interessant!

Personlig driter jeg i hvor mange klokker du har eller hva samlingen totalt sett måtte være verdt. Poenget må vel være om du har en tanke eller en eller annet tema for samlingen din? Slikt sett synes jeg ALS-samlingen var imponerende. Fokusert! :eek:

Han her derimot:

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1076256&mid=3763171&rid=0&rev=&reveal=

Hva er tanken her? Det er bare en haug med... klokker? :confused: Det må da grense mot hoarding! Skal vedde på at han finner ei dau katte blant alle disse klokkene en vakker dag... Null retning, null kontroll. :(

Med 500 Seikoer må man vel kunne si at samlingen har en viss retning, men bortsett fra det er jeg enig i at dette kanskje var litt "over the top"!
 
+1 Moore har en fantastisk samling! Tenker at når du har x antall miller hvorfor ikke sette en 20-30 i klokker? Hadde jeg vært milliardær hadde jeg nok hatt en latterlig samling.. Blir veldig urealistisk for de fleste det der. Det handler om å ha en samling etter sin kapasitet og passion for denne galskapen. Er i mot å har for mange som ikke brukes!!!!!
 
Han fyren med 500 Seikoer. -----han har iallfall samlergenet i behold. Om du hadde hatt stabil økonomi så du kunne kjøpt akkurat det du hadde lyst på, over kanskje noen tiår, ville nok samlingen din vært frisk den også.

Han virker på meg som en klokkeinteressert samler.
 
Mulig det bare er meg, men jeg kan så absolutt se sjarmen med en "haug" med klokker. Selv har jeg et tredvetall ur som jeg aldri ville drømme om å presentere her, eller å gå med. Jeg har alikevel samlet dem i løpet av noen år. Det er blant annet alle urene jeg har ervervet fra barndommen av - og det er jo selvfølgelig litt gøy. Jeg tar alle disse frem av og til, pusser og polerer, prøver på armen, tar en beroligende tablett (for å døyve suget etter et av de "fine" urene) og går litt rundt med en og annen, kanskje jeg til og med beveger meg ut av huset og bort til postkassen. Jeg tar meg selv i å titte ned på håndleddet og drømme meg litt bort. Så........ går turen tilbake til klokkeboks og til glemselen igjen. Jeg har i mitt stille sinn ofte tenkt på den delen av hobbyen og sammenlignet den med frimerkesamling. Jeg kjenner ikke til utbredelsen av denne form for samling, men for tredve år siden var det MANGE som samlet på frimerker. Vi hadde til og med frimerkeklubb i regi av barneskolen! Barna ble kjørt av sine foreldre til skolen på kvelden, og noen voksne holdt samling og undervisning i emnet. Vi var sikkert fem-seks stykker som var med og samlet, bare i klassen. Det hjalp sikkert at far også hadde en stor samling. Og, kom igjen, hva kan man gjøre med et frimerke, hvis man ikke skal sende et brev? Det blir å se på det, sette det i en bok/perm, lese og lære om det - og bare TITTE på det. I lys av dette synes jeg all form for klokkesamling, uansett rød tråd - eller mangel på sådan - er ekte samling.
 
Litt OT:
Reknar med at du hugsar Tubfrim Greg? Huskar foreldra våre skulle ha oss til å dampe av frimerka på konvoluttane, slik at dei kunne sendast inn til Tubfrim og ein god sak. Det var tider det, og masse frimerker som vart dampa og sendt inn... Trur fortsatt pappa har ein stor samling liggande i safen etter han samla i fleire tiår.
 
Litt OT:
Reknar med at du hugsar Tubfrim Greg? Huskar foreldra våre skulle ha oss til å dampe av frimerka på konvoluttane, slik at dei kunne sendast inn til Tubfrim og ein god sak. Det var tider det, og masse frimerker som vart dampa og sendt inn... Trur fortsatt pappa har ein stor samling liggande i safen etter han samla i fleire tiår.

Er ikke i stand til å huske, vi snakker om 30 år pluss, men jeg husker damping da :) Skulle egentlig ønske fattern ikke hadde kvittet seg med sin samling. Han hadde mange tusen. Tror han samlet på engelske.