In-house til 25k?

• Trådstarter Uregistrert bruker 2159
  • Opprettet
U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Fikk en hyggelig nyhet i dag av min bedre halvdel om at jeg kunne få lov til å kjøpe et ur til meg selv som belønning siden jeg har vært flink med å stå på nesten hver kveld etter arbeidstid og pusset opp vår leilighet. Er snart ferdig.

Budsjettet er 25k, kan strekke det litt. Vet at vi er litt flinke på det her på TS, men ønsker helst holde meg til budsjett. Har noen ønsker, men er litt usikker på om jeg kan få både pose og sekk.

Ønsker en klokke med in-house verk, må ha dato og lenke. Ikke være større en 45mm og tykkere enn 15mm.
En klokke som passer til de fleste anledninger, en allrounder.

Noen forslag eller drømmer jeg bare om at det er mulig til det budsjettet jeg har satt?

Speedy! Bare for å være fus:)

Edit: dato? OK: Speedmaster 3210.50.00, men minner om at NASA ikke brydde seg om dato. Og de skulle til månen.

Redigert:
Sjekk den Planet Ocean kaliber 8500 (inhouse) i 42mm @Phenix har for salg, om den ikke allerede er solgt ;) Den er fantastisk!

Redigert av en moderator:
Du har helt sikkert noen flere preferanser inn at det skal være inhouse samt maks budsjett...

Vil du ha så ny som mulig? Du vil garantert f.eks få en Rolex DJ for budsjettet.

F. Constant.

Synes jeg av og til ser Glashutte Original strekke seg ned mot dette beløpet. Det er sport evolution serie som har lenke.

Her har du store valgmuligheter og diskusjonen om hva som er stuerene inhouse er kanskje enda større! Uansett vil jeg bare si bra jobba, det lønner seg å stå på!!

host#Rlx xplor..#host..

Speedy er da ikke in-house eller? Er vel Lemania-laget? Med mindre det snakkes om den nye utgaven.

Du får helt klart en del in-house brukt til prisen du nevner. PO, AT, f.eks.

Hva med den Datejust Turn-o-graph'en som ligger ute til salgs for 25k her på sonen?

It ticks all the boxes og er et veldig flott ur IMHO :)

Trådstarter ønsker en 'allrounder' og samtidig 'in-house'.Det utelukker velprøvde og driftssikre ETA baserte modeller (herunder bl.a. Montblanc og Maurice Lacroix). Lenke utelukker som det ble nevnt Nomos. Av nysgjerrighet kikket jeg gjennom priskatalogen til Uhren-magazin på jakt etter manufaktur (inhouse) modeller rundt 3000 Euro.
Med noen unntak er vel de fleste relativt ukjente her til lands men her er oversikten: FC, Bucherer, Revue Thommen, Damasko , Erhard Junghans, Paul Picot (Lemania 8810),Habring (under tvil) og Seiko (Anante Chrono stod oppført som manufaktur ).
Da gjenstår nyere (>10år) brukt av typene Omega (inhouse?) eller Rolex (regnes alt annet enn ETA og Sellita som in-house bare fordi de lages under samme 'Brand' som merket?)
For meg blir 'in-house' til under 25k kanskje et krav jeg har vanskelig å se poenget med når man samtidig er ute etter en allrounder. Det er så mange flotte ETA baserte merker/modeller man går glipp av.
Men alt i alt er det vel kanskje en brukt Rolex som tikker de fleste boksene.

Grand Seiko fra seya fikk jeg innenfor det budsjettet. Særdeles fornøyd.

P2070005_zpsdfee4745.jpg

Hva med en brukt Omega Aqua Terra med inhouse 8500 verket? Fåes også ny til ca 30', og den finnes i flere størrelser :)

Tusen takk til alle som har bidratt med mange gode forslag.

Har notert ned alle forslagene og må tenke litt på dette. Må også få prøvd noen av modellene.

Melchiades: Ser at Seiya ikke har priser på sin side, vet du hvilke modeller fra GS som er innenfor budsjettet jeg har satt? Hvilken modell er det du har på bildet?

Greg: Vet du hvor jeg kan finne Glashuette Original Sport Evolution serien ned til beløpet/budsjettet jeg har satt? Har sett litt på chrono24 og ser at den billigste modellen koster 40k.

Bilanz: Takk for noen gode tips. Ikke for å være vanskelig men hvorfor er det vanskelig å se poenget i en in-house til 25k når jeg skal ha en allrounder?
Vet at ETA er velprøvd og en arbeidshest. Har aldri hatt in-house før men har hatt en del klokker med ETA før. Føler det hadde vært litt spennende med inhouse for første gang.

Vet at det med inhouse er en diskusjon i seg selv. Men for meg personlig er Omega sitt 8500 godkjent som inhouse:)

Har SBGR073, den kosta i slutten av januar ca $3200 +mva. Da sto det priser på websiden, vet ikke hva som har skjedd. Ut fra dette skulle jeg tro at de fleste modellene som starter med benevnelsen SBGR er innafor.

Må du ha dato? Hvis ikke, synes jeg virkelig du skal kikke litt på explorer 1, mer allroundklokke enn det skal du lete lenge etter:)