Ingeniør?

Medlem
16. aug. 2012
Innlegg
54
Sted
Nordland
Hei folkens!

Har noen spørsmål, siden jeg har fått med meg at flere her går på skole så kan kanskje noen komme med tips.

Jeg har lyst å ta bachelor i enten maskin eller mekatronikk. Om jeg skulle gjort dette måtte jeg gjort det deltid da jeg jobber offshore, har leilighet, bil, mc, snøscooter osv. Samt noen andre dyre hobbyer som enkelte ikke forstår :rolleyes:
Jeg har rett og slett ikke råd til å slutte og jobbe.

Har noen erfaring med dette? Finnes det i det hele tatt mekatronikk deltid?

Dette er ikke noe jeg kan starte med umiddelbart uansett, må rett og slett lære meg enkel matte før jeg i det hele tatt kan tenke på høyere utdanning. Forsto aldri helt matte som var mer komplisert enn 8 klasse på ungdomsskolen. For å snu en formel med mer enn 3 faktorer må jeg virkelig tenke :mad:

Tips? Råd? Erfaringer?

Alt mottas med takk!
 
Trur du må ta forkurs ingeniør før du kan starte på Bachelor. Det måtte eg. Mulig reglane er endra no.

Edit: Hadde fagbrev frå før, og mangla stuidekompetanse.
 
Redigert:
Trur du må ta forkurs ingeniør før du kan starte på Bachelor. Det måtte eg. Mulig reglane er endra no.

Edit: Hadde fagbrev frå før, og mangla stuidekompetanse.

Kan gå noe som heter Y-veien, for folk med fagbrev uten studiekompetanse. Men har tenkt på forkurs, rett og slett for å få i gang de små grå etter 8 år uten skolegang..
 
Jeg hadde generell studiekompetanse fra før av og tok forkurs fra jan-mai i år mens jeg jobbet 2-4 offshore.
Det fungerte veldig greit for meg, men det ble endel lesing. (Men det må en regne med)
Har begynt på maskin-ingeniør i Haugesund nå (aug) og de er veldig hjelpsomme med å få ting til å fungere selv om en jobber offshore.

Det er flere jeg har snakket med som er i samme båt som meg, og alt går egentlig ut på om du er motivert :)

Jeg har null innsikt i y-veien, da jeg trodde dette var kun for elektro-ingeniører....

Spør meg gjerne om mer tekniske spørsmål enten her eller på pm!