Innafor med smartwatch og skikkelig klokke samtidig ?

Medlem
16. des. 2013
Sted
Trondheim
Vurderer sterkt å teste en smartklokke ( Sony Smartband talk eller Samsung Gear fit ).
Er det innafor å bruke en av disse armbåndene på den andre lanken ? Vil tro utviklingen går mot at det blir mer normalt å bruke smartwatch enn å ikke gjøre det.

Nei.

En klokke på hvert håndledd ser dumt ut IMO.
Sikkert andre som mener noe annet. Så får du kanskje meningene til noen andre her etterhvert.

Er forøvrig ganske sikker på at det lov, så gjør som du vil.;)

Brukte ordentlig klokke og Pebble (på NATO, selvfølgelig!) en periode, og det funket greit, helt til jeg klikket av å få alle notifications rett på labben. Da røyk Pebblen ut, og ble erstattet av en Fitbit Flex.

Synes det er helt innafor med en på hver arm, men hva blir den ordentlige klokka da? Et smykke, et statement eller noe som viser tiden? Ikke at noe av det er feil... :)

En klokke på hvert håndledd ser dumt ut IMO.
Sikkert andre som mener noe annet. Så får du kanskje meningene til noen andre her etterhvert.

Er forøvrig ganske sikker på at det lov, så gjør som du vil.;)

Er det ikke innafor her inne, er det ikke lov der ute :)

Mener det er helt utafor med de store smartwatchene, ala gear klokkene til samsung, iwatch el. Blir noe litt annet med armbåndene som nå har kommet, med hovedbruksmåte å si ifra hvis du går fra telefonen din, pulsmåler, aktivitetsmåler osv. Disse er jo ikke mye større enn et livestrong bånd osv.

Jeg bruker en Polar Flow "armbåndsdings på høyre og klokken på venstre. Polaren ser ut som svart plast når en ikke trykker på knappene. Syns det ser døllt ut, men liker å vite hvor aktiv jeg har vært i løpet av dagen.

Er så gammel at jeg gir f....

I feltuniform kan du ha en ABC-klokke (Altimeter, Barometer, Compass) på høyre hånd med skiven vendt inn mot kroppen. Resten av oss får holde oss til fitbit etc i tillegg til uret.

My 2 cents

Jeg ville i så fall, grøss, vurdert å gå med kun smartklokke.

MEN, for all del - med uret på venstre og som værende keivhendt ville det vært en idé å bruke ur + smartklokke på høyre for å lett kunne operere den

Kjør på sier jeg, "early adaptor" er det du er, hvis du gjennomfører dette:)

Min påstand: om 5 år bruker majoriteten av folk som er opptatt av mekaniske ur, begge deler samtidig.

Det er i mine øyne en stor forskjell på å bruke en større smartklokke fra Samsung Gear / Apple Watch og et armbånd som Microsoft Band / Fitbit / Fuelband og lignende. Fitnessarmbånd føler jeg er mer "innafor" enn å ha noe på størrelse med et armbåndsur på den ledige hånda.. :)

Redigert:
Enig med han over :) Fitnesstracker går det an å ha på andre armen, men smartklokke blir istedenfor vanlig ur.

Selv har jeg en Pebble jeg går med innimellom, i rotasjon med både mekaniske og quartz-klokker.

Lang lenke på smartklokke og langt "innafor" jakke/skjorte ermet, i så fall.

Kjør på sier jeg, "early adaptor" er det du er, hvis du gjennomfører dette:)

Min påstand: om 5 år bruker majoriteten av folk som er opptatt av mekaniske ur, begge deler samtidig.

Tror jeg skaffer meg en og prøver :) Er jo "armbåndsversjonen" jeg skal ha, ikke de store klumpete klokkene.

Kjøpte Tesla aksjer i mars i fjor og fikk Teslaen min som en av de første i Norge så skal klare og være early adaptor på dette også :)

Jo! DET er min påstand.

Så gjenstår det å se om jeg tar feil om 5 år.

Husker godt jeg ble ledd av i kompisgjengen når jeg kjøpte ipad på åpningsdagen i NY tilbake i 2010. Fikk høre det i lang tid, hvor håpløst og ubrukelig det var. 4 år seinere, samtlige i kompisgjengen har iPad.

Min andre påstand: @Klokkesamler kommer til å gå med en smartklokke på hver arm innen 5 år:p

Redigert av en moderator: