Innafor med smartwatch og skikkelig klokke samtidig ?

Ja det kan bli morsomt å se om det vil bli akseptabelt å gå med to klokker på hendene, for smart klokkene kommer mer og mer. Fyrsten bør kanskje raskt opprette smart-klokke delen av ts, og ta trafikk som ellers vil gå til sider som amobil.no og hardware.no

Apple Watch kommer i den billigste utgaven til å selge i store kvanta til gadget og teknikk sultne forbrukere. Den vil uten tvil raskt etter lansering bli den mest solgte smart klokken i verden, og bli den historien peker på når Apple nok engang revolusjonerer et produkt.

Ved å lansere dyre utgaver med safirglass i stål og ikke minst i gull, så er det for meg klart at Apple og Tim Cook har et større mål. Å forstyrre, utfordre og dominere luksus ur industrien, denne kampen starter i 2015.

Apple har vel ikke hatt en mislykket lansering på denne siden av to tusen tallet, så de gutta vet hva de gjør. Når det gjelder Apple Watch så har de gått grundig til verks og studert sveitserne og urhistorien til minste detalj.

Det kan bety slutten for de mekaniske armbåndsurenes andre ære, 1990-2015. Det vil muligens bli noen billige brukte ur å plukke opp for oss entusiaster, men antall urmakere vil falle veldig. Service og deletilgang vil bli mer problematisk. Vi virkelig klokkegale er så alt for få til å holde industrien igang.

Wearable teknologi kommer, vi vil kle og bære mer og mer teknologi, og muligens vil smart klokker forsvinne til fordel for noe enda smartere, og da kommer kanskje den mekaniske klokken sin tredje æra.

Ville nok ikke gått med en smartwatch og en skikkelig klokke samtidig.
Jeg ender nok opp med å kjøpe f.eks en Fitbit Charge HR, Microsoft Band eller Jawbone Up3 og ha den på andre armen enn klokken. De er mer som et armbånd enn en klokke.
Selv om jeg kunne tenkt meg Basis Peak eller Fitbit Surge, men disse er mer som en klokke.

Så Kairos slapp en annen løsning idag. Her kan vi fortsatt bruke mekaniske verk, men få smartklokke http://www.kairostband.com/

Det var interessant. Blir spennende å se om disse kan måle seg med konkurrentene på funksjonalitet, og hvordan en slik strap faktisk tar seg ut på feks en speedy eller sub. Synd at de ikke har noen eksempelbilder med andre klokker enn deres egne.

http://www.ablogtowatch.com/kairos-t-band-strap-screen-turns-watch-smartwatch/

Takk for link med mer info :)

Kairos er vel den enste smartklokka jeg kunne tenkt meg hittil, da jeg liker utseende. Reimen uten display vil nok passe mange bra, da den jo ser ut som en gummireim som mange bruker,

Jeg venter til å se om Kairos faktisk shipper de klokkene sine i Desember før jeg tror på noe annet de kommer med.

edit: Stiller meg skeptisk til at båndet skal vare i 3 til 10 dager, da MSFT Band varer i to dager.. Jeg får litt samme vaporware følelsen som jeg fikk på klokkene deres.

Redigert: