Hei folkens!
Virker som dette er et trivelig forum med mye kunnskap og god smak.
Som tittelen tilsier så er jeg i ferd ved å kjøpe inn min første Rolex klokke.
Har sett litt på ulike modeller og funnet ut at kanskje en Submariner passer mitt bruk best, selv om jeg i utgangspunktet liker et litt røffere utseende som er noe mer "eye-catching". Den skal brukes som en hverdags-klokke, så det skal ikke være for mye dilldall på den heller. Er ikke ute etter å kjøpe en splitter ny klokke, og lurer på hvilke fall-gruer jeg ikke burde gå i.
Skjønner at risikoen blir større om man kjøper den på finn.no istedenfor hos en forhandler, men regner også med at man må betale ekstra for "tryggheten" ved å kjøpe fra en forhandler.
Har en følelse om at man ikke burde kjøpe en Rolex uten papirer, men hva er det som egentlig teller om man eventuelt skal selge den videre? Ser det er mye rart på finn.no så blir litt skeptisk. Har ikke kontaktet en forhandler enda, så regner med at jeg må finne noen forhandlere på Østlandet.
Hva vil en slik klokke ligge på i pris og er det noen årstall/modeller man burde unngå?
Tenker å ikke bruke mer enn 100K på min første klokke. Det blir en slags 30 års gave til meg selv, men det er ingen hast med å kjøpe den
Kom gjerne med anbefalinger og tips. Tar imot alle kommentarer med åpent sinn, selv om det skulle være kritikk eller personangrep
På forhånd takk!