Innkjøp av klokke!

Den var meget pen! Om ikke jeg er helt på bærtur er "Hamilton" swiss-made?
Hamilton er opprinnelig USA-manufaktur, nå del i Swatch-group med mye ETA som humper inne i dem så swiss-made er riktig å si.
Flott(-e) ur og veldig veldig mye for pengene, såvidt jeg vet (les: føler) så er det kun japanerne som gir med bang for the $$$

Hva med en Seiko SNZG09 til 119$ ?
SNZG09K1_MED.jpg

Hva med en Citizen Promaster enten på orginal gummi eller en marineblå eller sort Nato-strap?
Tåler alt av juling og koster ikke all verden.
Put sparepengene i noe smart og cash ut til en go'klokke etter endt tjeneste.

Trenger meninger om klokken jeg har konkludert med blir min forsvarsklokke. Tenkte jeg like gjerne kunne ta opp igjen denne tråden istede for å lage en ny! ;) Jeg har funnet ut at jeg er avhengig av følgende:
- Stoppeklokke
- Vanntett
- Alarm
- Nøyaktig
- "Batterifri"
- Solid

Valget har derfor falt på Casio G-shock Mudman G-9300 som virker svært kompakt og solid. Jeg er egentlig litt "lei" casio g-shock, men man finner vell sikkert ikke en mer egnet klokke til militærtjeneste. Hva syntes dere?

gw9300b5002.jpg

[video=youtube;m9w-PBHsBI4]http://www.youtube.com/watch?v=m9w-PBHsBI4&feature=related[/video]

Review: http://forums.watchuseek.com/f105/casio-g-shock-gw9300-mudman-review-558970.html

Den er fet. Men jeg ville absolutt strevet etter å få tak i en "ms" versjon, siden du skal i Forsvaret. Ms står for military style eller noe i den dur, og har en litt mer stealth stil. Dessverre er disse ikke "batterifrie".

536cb8e8-0f46-a2d5.jpg

536cb8e8-0f50-5203.jpg

536cb8e8-0f59-ea3c.jpg

Beklager men jeg synes den så fæl ut. Kvaliteten er nok topp men utseendet var ikke bra. Uret er dessuten digert og bulkete og det er ingen ide når du skal inn å tjene. At G-shock er et godt valg er jeg enig i men ta nå heller en 5600. En fyr jeg kjenner har etpar av disse G-shock monstrene og det er så vidt han får på seg jakken..

Beklager men jeg synes den så fæl ut. Kvaliteten er nok topp men utseendet var ikke bra. Uret er dessuten digert og bulkete og det er ingen ide når du skal inn å tjene. At G-shock er et godt valg er jeg enig i men ta nå heller en 5600. En fyr jeg kjenner har etpar av disse G-shock monstrene og det er så vidt han får på seg jakken..

Den er veldig stor, men den har også mye "hjerne" ;) Jeg syntes at de vanlige g-shockene ser litt kjedelige ut og sikkert båret av 1000 andre i forsvaret. :D Takk for tilbakemelding! :)

Den er veldig stor, men den har også mye "hjerne" ;) Jeg syntes at de vanlige g-shockene ser litt kjedelige ut og sikkert båret av 1000 andre i forsvaret. :D Takk for tilbakemelding! :)

Helt ok det, du som skal ha det. Men bare så det er sagt så med mindre du skal teipes fast i en Penguin så funker det helt topp med automatic altså..

Skulle jeg først hatt en av disse så måtte det blitt nr2

Helt ok det, du som skal ha det. Men bare så det er sagt så med mindre du skal teipes fast i en Penguin så funker det helt topp med automatic altså..

Skulle jeg først hatt en av disse så måtte det blitt nr2

Takk for svar! :D Har sett litt på Seiko 007 som et alternativ til automatic, men jeg blir helt avhengig av stoppeklokke og alarm (ellers blir det hvilestilling for resten av gjengen hver morra! :) ) Men skjønner absolutt hva du mener med automatic. :D

Hvor lenge har du tenkt til å være i militæret egentlig? Jeg fant min gshock fra militæret forrige dagen. Dimma til jul i 06 og den gikk fortsatt på samme batteri... Lite sannsynlig at du plutselig går tom for batteri midt på øvelse ;)

Hvor lenge har du tenkt til å være i militæret egentlig? Jeg fant min gshock fra militæret forrige dagen. Dimma til jul i 06 og den gikk fortsatt på samme batteri... Lite sannsynlig at du plutselig går tom for batteri midt på øvelse ;)

Skal være der mellom 1-10 år :D Skal innrømme at dette ikke virker mye logisk... Sannsynligvis går jeg krigsskolen etter 1.gangstjenesten, så da må jeg ha en solid klokke på FOS som tåler mye dritt! :) Hadde vært greit å hatt en klokke jeg kunne brukt til litt utenom det vanlige noen år ;) Dessuten tenker jeg å bruke den på fuglejakt i tillegg, ikke at man trenger så veldig "sick" klokke til nettopp denne aktiviteten da :)