Tvilsomt.
Hva mener du med "litt fort"?
Er litt usikker på hvor fort den går på 24 timer. Har ikke fått testet den sikkerlig enda.
Men det jeg synes er rart er at hvis jeg stiller klokken etter atomuret til Justervesenets ( Justervesenet - hovedside) , så kan den akselerere 2-2,5 sekunder på rundt 3 timer. Men jeg skal ikke si dette for sikkert. Jeg kan også ha "klønet" det til...
Hmm Sorry at jeg tynn kupper tråden men hva er kravet til nøyaktighet ?
fra -4 til +6 på 24 timer
Jeg har nå synkronisert uret på nytt. Så resultatet ser vi i morgen kveld.
Det ser ikke ut til at dette er mye å bekymre seg for.
Når det gjelder Justervesenet, så kan også deres klokke ha et avvik avhengig av hvilken datatilkobling man bruker. Med standard bredbåndstilkobling + wifi til PC kan den vise ett sekund raskere enn om jeg bruker mobilen tilkoblet mobildata (vet ikke om det er mobildata det heter, men den er altså tilkoblet nettet utenom husets bredbånd)
NRKs klokke via parabol er flere sekunder forsinket i forhold til Justervesenets, men den er i alle fall konsekvent.
Det var da VOLDSOMT til fart, da
Denne går nok både pent og pyntelig innenfor. Om jeg ikke alt har gratulert deg; Gratulerer med ny klokke!
Kan dette gå andre veien også? Altså at en klokke kan starte litt sakte, og så gaine seg litt når den blir tatt i bruk?