Innkommende --> KOMMET!

Medlem
7. juli 2010
Innlegg
349
Sted
Danmark
En klokke jeg har snust på en god stund, og omsider huket tak i. En blanding av vintage og moderne estetikk, relativt kjent produsent, komplett.

Skjermbilde 2017-09-17 kl. 12.41.40.png



Ankommer til uken...
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Da var den endelig kommet.
Etter å ha prøvd meg gjennom noen ulike divere fra ulike merker falt valget på denne. Historien startet med en PO42,2500, den var for stor og høy for mine håndledd. Så en AT, for ordinær. Bykset meg videre til en GMT2C og var fornøyd i 1,5 år. Men noe var litt off. Jeg syntes kassen, bezelen, lugs, crownguards rett og slett ble for chunky.

Jeg måtte se bakover i tid - til når Rolex hadde mer toolwatch-DNA - til når det var akseptabelt å ikke rocke stort

Selvfølgelig ble det 16610LV

For meg er dette den eneste sub for meg. Hvorfor?
- Den mest tradisjonelle Rolex-kassen gjennom årene, slankere og nettere (noen vil si mer femi, ikke meg).
- Alubezel som falmer over tid og som kan utskiftes.
- Maxi-dial. Jeg elsker kontrastene og synligheten på skiven til de nyere, at denne modellen har dette synes jeg er helt avgjørende for å skille mellom alminnelig 16610 og LV.
- Det er ikke en klokke jeg like ofte som nyere sub/gmt, unikhet.
- Kassen tillater å bytte til skinnrem etc uten å virke malplassert (IMO)

Nok om det, snurr bilder.



IMG_5408.JPG
IMG_5409.JPG
IMG_5410.JPG
IMG_5411.JPG
IMG_5412.JPG
IMG_5417.JPG
IMG_5418.JPG
 
Fin Laguiole!

Grattis! Lekker:cool:



Pent eksemplar, gratulerer @TryMe2nite !

Meget flott. Gratulerer:)

Gratulerer. Fin fin.

Gratulerer! Flott!:D


Gratulerer med flott Sub :)


Tusen takk med-asylanter! Er knallfornøyd etter en og en halv uke! Sitter svært behagelig på mine små håndledd. Lenken er jeg også overraskende tilfreds med etter overgangen fra 6siffret. Merker virkelig forskjellen mellom 5 og 6 siffret Rolex når det gjelder kasseformgivning - får litt "moderne" 1680 vibes av denne =)

IMG_5445.JPG
 
Redigert: