Hei!
Jeg har i lang tid godt å siklet på Panerai og nå som jeg nærmer meg 40 snart så tenker jeg å slå til og bli en av Paniristi!
Jeg følger til stadighet med her på TS og finn.no og kom nylig over denne PAM312 og lurte på om dere har noen tanker her inne om klokken og pris:
Et alternativ er 372, med sine 47 mm dog en smule tynnere enn 312.
Så denne på finn:
Jeg liker renheten i 372 men trekker mot de praktiske fordelene med den automatiske 312 og hvor enkelt det er å bytte reimer.
Det skal sies at jeg ikke har prøvd Panerai tidligere, men mener at mitt relativt flate håndledd på ca 19 cm vil kunne tåle dimensjonene.
Hadde satt stor pris på å høre litt fra dere kjennere om pros/cons. Jeg kan ikke se at noen av disse klokkene er annonsert her inne, men kan ta feil.
Jeg har i lang tid godt å siklet på Panerai og nå som jeg nærmer meg 40 snart så tenker jeg å slå til og bli en av Paniristi!
Jeg følger til stadighet med her på TS og finn.no og kom nylig over denne PAM312 og lurte på om dere har noen tanker her inne om klokken og pris:
Pen og komplett Panerai 312 - Nylig service hos Panerai. | FINN torget
Selger en velholdt og nyservet Panerai Pam 312 kjøpt hos Bjerke i Oslo i 2014. Har tidvis ligget i safe, og gått i rotasjon med andre ur. Litt mer om klokken. http://watchonado.com.au/reviewpanerai-312-3-day-automatic/ Den selges komplett, dvs med alt av papierer og boks. Klokken kommer...
www.finn.no
Et alternativ er 372, med sine 47 mm dog en smule tynnere enn 312.
Så denne på finn:
Panerai 372 | FINN torget
Det medfølger noen remmer (nato/zulu, gummi og skinn), og et ekstra, nytt plexiglass. Glasset som står på nå er noe slitt – som bildene viser – da dette har vært en hverdagsklokke, og jeg har ikke tatt meg bryet med å skifte. Bjerke ur tar 3800.- for skifte av glass. (Denne prisen er om man ikke...
www.finn.no
Jeg liker renheten i 372 men trekker mot de praktiske fordelene med den automatiske 312 og hvor enkelt det er å bytte reimer.
Det skal sies at jeg ikke har prøvd Panerai tidligere, men mener at mitt relativt flate håndledd på ca 19 cm vil kunne tåle dimensjonene.
Hadde satt stor pris på å høre litt fra dere kjennere om pros/cons. Jeg kan ikke se at noen av disse klokkene er annonsert her inne, men kan ta feil.