Inspirasjon til masterklokke

Jeg har og hatt en Port, og kan godt hende jeg kjøper igjen. Savner den! Men den var en hockeypuck på hånda, og falt gjennom både som dressur og hverdagsur. Om jeg ikke hadde det så beskjedne håndledd tror jeg den hadde blitt brukt mer. På meg var IWCen et statement, mens JLCen er diskret luksus.

Ikke noe galt om JLC Chrono btw, det er bare det at den er aller best i gull :mrgreen:

Jeg savner litt informasjon om hva du skal jobbe med.
Flott med både MUT og Reverso - men, kanskje ganske så feil hvis du tar master i ingeniørgeologi og skal bore opp prøver?

Er det dressjobb du får ved endt utdannelse så hadde nok jeg også anbefalt en Reverso:cool:

Jeg liker min svært så godt.

2008%20-%20Reverso%20Grande%20Date.jpg

Jaeger LeCoultre, helt klart!

Slår også et slag for Reverso, er superfornøyd med min Grande Duoface! Den er formell med sin mørke lærrem, men kan leke seg på en perlon! Jeg gjør som @Anders og forsøker å illustrere hva jeg mener...

Jeg har også en Portuguese Yacht Club Chrono (unektelig en av de store Porto'ene), og velger Reversoen fremfor denne i fine anledninger, selv om jeg har flere fine lærremmer til IWCen. Verdt å legge merke til forskjell i tykkelse og generell størrelse.

Redigert av en moderator:
Takk for innspill!

@MrMstone, @Brocot og @Hvalrossen - takk for enstemmig svar: JLC er en knallsterk kandidat.

@Consigliere: Skjønner godt hva du mener, men er redd det blir litt som @Anders beskriver - en hockeypuck på hånden. Må en tur på Bjerke for å prøve.

@Anders, du foreslår altså JLC MUT som mastergradsklokke og JLC Master Chronograph som doktorgradsklokke? I gull såklart.:mrgreen:

@Lemen: Reverso er jo uten tvil et viktig historisk ur, men trur nok mine preferanser trekker mer mot MUT. Skal uansett prøve Reverso på hånden før jeg uttaler meg mer.

@The Player: Nå har det seg slik at jeg tar master (og snart) doktorgrad i Idrettsmedisin. Mao er ikke klokken utsatt for hverken anleggsarbeid eller påbudt dresskode. Igjen, litt mer casual bruksområde som så fint ble vist på bildere tidligere :)

@Loening
Da kunne kanskje også evigunge Datejust være et alternativ? Både i versjon I og II - avhengig av størrelsen på håndleddet.
Litt sporty - litt classy.

Ser at jeg har helt glemt å svare.
Da forumet ble oppdatert for en tid tilbake ble det noe kluss med brukeren min, derav nytt brukernavn (tidligere Loening og trådstarter).

@The Player; Godt forslag. Jeg tar meg selv å titte oftere og oftere på datejust, da særlig vintage. Trur en slik kunne passet bra inn i samlingen på et tidspunkt, ikke som et supplement til JLC MUT, men som en flott allrounder.

Nåværende status er at jeg har prøvd både JLC Chrono (i gull og stål), og etter @Lemen sitt forslag; diverse varianter av Reverso. Har ennå tilgode å få prøvd JLC MUT på hånden da den ikke har vært i butikk, men dette skal jeg få gjort noe med!
Uansett; Jeg har etterhvert blitt enig med meg selv om at en klokke fra JLC og deres Master kolleksjon er det riktige valget siden dette tross alt skal være en masterklokke ;)

• Liker
Reaksjoner: ThomasS
Mange fine seriøse forslag her, hva med en "tidlig" Panerai, foreslår en PAM 24A, denne har Tritium dial og vil fungere som beater i tillegg til at den vil holde verdien.
Tom