Se det ja!
Klarte vist å oppføre meg i dag òg.
Se det ja!
Er så typisk deg å brukte 300.000 på Patek bare for å få kjøpt en Redsea! Hvilken modell endte du opp med?Takk Bjerke for en fortreffelig service!
Vis vedlegg 44225
Er så typisk deg å brukte 300.000 på Patek bare for å få kjøpt en Redsea! Hvilken modell endte du opp med?
Spøk til side, gratulerer Eivind
Helt enig. Alle vil ta muligheten til å tjene en slant om de kan.Synest dette må være innenfor, men om alle andre her inne har høyere "moral" enn meg får jeg prøve å leve opp til deres gode forbilde
Og igjen, de eldste horene er de mest moralske.
+1Forstår godt at Bjerke ønsker å gi sine faste kunder en fordel, de driver jo tross alt butikk.
Forstår og godt om Bjerke ikke er super happy med at enkelte handler noe for så å ta det rett på finn.no 15min etter de går ut døren, for å utnytte begrenset kapasitet. Strengt tatt er det vel kun med på å øke hypen, og skaper vel lite utfordringer for Bjerke som jeg kan se, men igjen full forståelse for at det ikke er "sånn det skal være", eller noe Bjerke ønsker å bidra til.
Når det skjer derrimot (og det kommer til å skje igjen og igjen) da orker jeg ikke bruke så mye energi på å irritere meg.
Ang å selge med fortjeneste så skjønner jeg rent ut ikke problemstillingen på et generelt grunnlag.
Ja det er riktig at back in the day så var det noe som lignet en gentlemans agreement innad på tidssonen om at hadde du kjøpt noe rimelig, så var det koscher å selge tilsvarende rimelig. Men, det er leeenge siden.
Som @Preacher nevner, hvem sier nei til å tjene noen kroner på en klokke ved ett salg? Er det derrimot ren spekulering og serieflippere, og noe som er med på å drive opp prisene osv osv, ja da er jeg mer tilbøyelig til å rynke litt på nesen. Men, det stopper egentlig der også (med neserynking som emosjonelt utbrudd). For det vil alltid være slike aktører i markedet. Deal with it people
Om noen er så fordømt giret på en klokke at de vil betale overpris på den, for all del. Det bryr meg fint lite, da jeg foretrekker å kjøpe klokker brukt for å spare penger kontra å kjøpe det nytt. Ei driver jeg veldedighet og selger klokker til under markedsverdi (kall meg gjerne hyklersk og/eller kynisk )
Grunnet primært brukt-kjøp vil jeg trolig aldri bli en prioritert kunde hos Bjerke, noe jeg har full forståelse for.
Jeg får uansett meget god service hver gang jeg er der for å se på og prøve modeller Såppas at jeg har vært på nippet til å handle der fler ganger.
Litt utblåsning på en ellers nydelig Torsdag er vel innafor
Jeg har i dag lært noe nytt. Om man går inn, ringer, eller sender en mail til Urmaker Bjerke å bestiller et ur, er det slettes ikke gitt at du får den. Det er nemlig lommebok, trynefaktor og kundeforhold som spiller inn på hvor raskt og hvor prioritert du blir.
Jeg har lest mye om dette fra andre. At de har opplevd dette. Jeg har selv alltid kun hatt gode erfaringer med Urmaker Bjerke, og alltid vært fornøyd etter handel der, men i dag har jeg selv nå fått erfare det mange andre har snakket om, og jeg ønsker bare å dele det da jeg synes praksisen virkelig er useriøs og meget, meget beklagelig for Urmaker Bjerke sin del. Jeg trodde faktisk denne typen måte å drive business på var skrinlagt.
Jeg er ikke viktig nok for dem. Om jeg handler der spiller ingen rolle. Jeg er ikke interessant nok for "interesselisten" dems. Dette er inntrykket jeg sitter igjen med.
Kø-system opererer de altså ikke med. Det eksisterer ikke. Selv om du får beskjed om å skrive opp all mulig informasjon for å i det hele tatt bli skrevet opp om du sier at "Jeg ønsker å bestille".
"Interesselister" er ordet. Det er dét de kaller det. Butikkene deres har ingen myndighet. Det er deres hovedkontor, (i hvert fall i følge svaret jeg har fått), som bestemmer hvem som skal få og når. De ranker meg og deg som kunde. Ser på historikk, bryr seg ikke om du en gang står på en form for interesseliste. Har du handlet nok får du alltid første-pri. Uansett.
"Det er hovedkontoret vårt som styrer hvem det blir, ikke vi i butikken" - OK. Fint. HQ vet alltid best.
"Kunder vil bli prioritert i den rekkefølgen som vi føler er riktig, i forhold til kundeforholdet." - Da vet jeg det også, at jeg ikke er viktig nok.
Urmaker Bjerke, takk for alt. Jeg har likt å handle med dere, og jeg har satt pris på den gode servicen jeg alltid har fått når jeg har vært innom, men etter dette skal jeg aldri handle hos dere igjen.