Invicta 9094 Diver Automatic - Stopper

N

Ndure

Guest
Hei.
I går fikk jeg klokken min. Jeg stilte dato og tid. Alt gikk helt fint.
Da jeg stod opp i dag hadde klokken stoppet. Jeg stilte den og den gikk fint igjen. Om natten hadde klokken stått mørkt, så det var vell det som gjorde at den stoppet? Men problemet er at den gjør det samme nå midt på dagen. Den står i lyset. Har allerede stoppet tre ganger. Det er bare til å stille den igjen, men den stopper etter hver 30-60 min. Siden den er automatisk trodde jeg ikke at den skulle trekkes eller noe sånt. Hva er problemet når den er i lyset? Er jeg totalt idiot, eller er det klokka som er fucka? :eek:

Hei.
I går fikk jeg klokken min. Jeg stilte dato og tid. Alt gikk helt fint.
Da jeg stod opp i dag hadde klokken stoppet. Jeg stilte den og den gikk fint igjen. Om natten hadde klokken stått mørkt, så det var vell det som gjorde at den stoppet? Men problemet er at den gjør det samme nå midt på dagen. Den står i lyset. Har allerede stoppet tre ganger. Det er bare til å stille den igjen, men den stopper etter hver 30-60 min. Siden den er automatisk trodde jeg ikke at den skulle trekkes eller noe sånt. Hva er problemet når den er i lyset? Er jeg totalt idiot, eller er det klokka som er fucka? :eek:
Hva mener du egentlig med at den står mørkt/lyst? Lysstyrken den utsettes for skal ikke ha noen betydning for om den går eller ikke. Den er avhengig av bevegelse for at fjæra skal trekkes opp. Vet ikke hva slags verk som sitter i den der, men jeg tipper at det er en avart av Seikos 7S26-verk, og da kan den ikke trekkes for hånd. Du er altså avhengig av å gå med den eller sette den i winder for at den skal gå.

OK. Husk at jeg er ny i faget. ;)
Tror nok det er for at den står i boksen da. Trodde det hadde med lyset å gjøre jeg. hehe. Takk.

OK. Husk at jeg er ny i faget. ;)
Tror nok det er for at den står i boksen da. Trodde det hadde med lyset å gjøre jeg. hehe. Takk.

Jeg tror du blander automatisk urverk med quartz-verk drevet av solceller (f.eks. Citizen sin Eco-Drive). Siden din klokke heter automatic er det ingen solceller eller andre elektriske ting i den.

Klokken drives av en fjær som trekkes opp automatisk når klokken beveger på seg (når du har den på håndleddet). Hvis du ikke har hatt klokken lenge nok på håndleddet før du legger den bort, så vil den stoppe i løpet av natten fordi fjæren ikke har blitt trukket opp langt nok.

Ta på klokken på morgenen og ta den av om kvelden. Da vil den ikke stoppe.

Takk.
Fant ut selv at jeg hadde blandet de to. Ja, ja. Jeg lærer stadig noe nytt. Det er vell det viktigste..... :D