Invicta - En god latter forlenger livet...

Det utrolige er jo at Zenith laget noe sånt, puttet da vel antageligvis et vanvittig kostbart urverk i kassen og solgte den for harde livet i russland :p.

Er ganske sikker på at noen av de gale Zenithene fra denne mørke perioden er ganske kule "in the flesh", har for det meste sett denne typen produkfotoer av dem og det ser jo litt grelt ut, men vil tro at finish o.l. ser ganske kult ut om man hadde fått nevle på en. Eneste aberet er vel at man må til flyplassen i Moskova for å i det hele tatt få sjansen :mrgreen:

Hadde vært gira om denne f.eks. dukket opp på en GTG, hadde ikke betalt mye for den selv, men den fanger meg litt på samme måte som noen Hubloter ;)

ZENITH+Defy+Xtreme.jpg

Jeg liker at det følger med bruksanvisning rett på skiva.

<--- HER er datoen, liksom :)

Jeg liker at det følger med bruksanvisning rett på skiva.

<--- HER er datoen, liksom :)

647161d1331302716-most-beatiful-watch-ever-glashutte-panomaticlunar-90-02-42-32-05_pml_st_si_2.jpg

Glashütte gjør også dette på sine PanoMatic-modeller, de er ekstremt pene, men de blir ukjøpbar for min del av denne grunnen. Det at de også kjører Internett-design anno 2000 med PanoMaticLunar uten mellomrom på skiven blir også tungt for meg å svelge.

Legg merke til forstørrelsen av datohjulet. 1x ?

2254.50 type bezel insert. Smak og behag, men liker bedre Steinhart sine homage klokker av Submariner.

Legg merke til forstørrelsen av datohjulet. 1x ?

2254.50 type bezel insert. Smak og behag, men liker bedre Steinhart sine homage klokker av Submariner.

Det er faktisk forstørret 300x, uten cyclops er det så godt som usynlig. Kvalitet. Invicta leker ikke klokkemanufaktur, må du vite.

:twisted:

Fra spøk til litt mindre spøk, jeg foretrekker også Steinhard sine homager fremfor Invicta.

Det er faktisk forstørret 300x, uten cyclops er det så godt som usynlig. Kvalitet. Invicta leker ikke klokkemanufaktur, må du vite.

:twisted:

Fra spøk til litt mindre spøk, jeg foretrekker også Steinhard sine homager fremfor Invicta.

+1
Invicta har ikke selvironi, noe som er et must i homagebransjen. Bare kikk på hjemmesiden deres - tror den også er sitert fra tidligere i tråden.

Det er da klinkende klart at Steinhardt sine homeager er av bedre kvalitet. Det skulle da også bare mangle, de koster mange ganger så mye. Men når de skriver at "The sporty exclusiveness of the „OCEAN 1 VINTAGE red" makes it stand out from other diver watches." synes jeg ikke selvironien er så veldig synlig...

Jeg har ikke problemer med at du likestiller Invicta og Steinhart. To each his own. Jeg rangerer dem noen knepp foran.

Jeg har ikke problemer med at du likestiller Invicta og Steinhart. To each his own. Jeg rangerer dem noen knepp foran.

+1

Det ene er en multimilliondollar business basert på stjålne design, det andre er en liten mikroprodusent med en bøttelast hommages i bagasjen.