Irritert:(

Medlem
21. juli 2010
Sted
OSLO
Utsag fra Bjerke, Bergen´s nettside:
"Explorer har i noen år lidt under sin noe spede størrelse på 36 millimeter. Var det en herreklokke – eller en dameklokke? Dette dilemmaet er eliminert med denne nye versjonen som har en diameter på hele 39 millimeter. Dermed gjenerobrer Rolex Explorer sin posisjon som den vakreste og enkleste klokken i Rolexkolleksjonen."

Dette høres lite overveid ut fra en Rolex-AD. Explorer 39mm har da aldri vært på Mount Everest eller på polene. Det er jo Explorer 36mm som skapte historie. Tror neppe at James Bond eller Ian Fleming følte seg feminin med Exploreren sin eller at de mannlige eventyrerne gjennom tidene var feminine av seg. Flåsete uttalelser som gjør meg grinete.
Explorer 39mm er pr dags dato total historieløs og når den har vært med på halve av hva 36mm har vært med på, kan vi snakkes.

Ps: Når jeg viste frem Maurice`ne mine, kommenterte folk ALTID den store størrelsen (40mm)
Har aldri hørt noen kommentere størrelsen på Explorer 36mm, bare så det er sagt.

Er jeg urimelig nå,eller?

Latterlig utsagn fra Bjerke.
Helt historieløst, som du så elegant påpeker.
Jeg er 1,91 m høy og veier i underkant av 100 kg og ikke akkurat feminin...
Mine 36 mm Rolexer blir aldri kommentert som annet enn meget kledelige.
Hvorfan klarer en såpass erverdig forretning som Bjerke å gjøre sånne latterlige kommersielle blemmer!!??:confused:

Latterlig utsagn fra Bjerke.
Helt historieløst, som du så elegant påpeker.
Jeg er 1,91 m høy og veier i underkant av 100 kg og ikke akkurat feminin...
Mine 36 mm Rolexer blir aldri kommentert som annet enn meget kledelige.
Hvorfan klarer en såpass erverdig forretning som Bjerke å gjøre sånne latterlige kommersielle blemmer!!??:confused:

Godt spørsmål. Lite profft,spør du meg.Her bør de ta en takt-tone-vurdering på bakrommet,ja.
Når jeg kjøpte Explorer´n usett, tenkte jeg at den va lett å selge igjen uten store tap dersom den skulle være for liten, men når jeg fikk klokka på håndleddet, skjønte jeg at jeg hadde funnet min perfekte størrelse. Nå ser ML´ene mine bare stor og klumpete ut. Å selge dem for en nyinvestering er ikke uaktuelt...;)

Såvidt jeg vet bærer Halvor Bjerke himself nettopp denne utgaven. Regner med at telefonen gløder på bakrommet på Bergenskontoret...:D

Jeg synes du er urimelig...

Jeg synes det er helt på sin plass det Bjerke skriver. Det går ikke an å lukke øynene og late som vi ikke lever i 2011. 36mm var en helt normal størrelse for herreklokker før i tiden, men ikke i dag, slik er det bare. Når til og med Rolex selv begynner å produsere dameklokker med 36mm kasse så gir det en pekepinn på hvor veien går.

Ellers er jeg helt sikker på at de aller fleste 36mm Explorer-klokkene som har vært laget har levd et temmelig kjedelig liv, og aldri sett hverken poler eller Mount Everest. Dermed blir den gamle ikke noe mer høyverdig enn den nye i mine øyne.
Jeg tror heller ikke James Bond eller Ian Flemming følte seg feminin med 36mm i 1960, men mer usikker på hva de hadde gjort det i dag.

Tvert i mot så vil jeg si at den nye er enda bedre som toolwatch som Exploreren var ment å være. Utstyrt med Rolex sin paraflex-teknologi (støtsikring)er den enda bedre rustet for fjellveggen.

Jeg slår et slag for den nye versjonen:)

Det er vel ikke snakk om hva som er hot or not. Det er snakk om hva som kler en person. Det som ser bra ut på den ene trenger på ingen måter se bra ut på den andre. Historie kommer en ikke utenom når det gjelder Rolex. Men Explorer 39mm må vel som 36mm, nemlig skaffe seg sin egen historie, for å overføre den originale Explorerens historie til den nye blir bare helt feil.
Sånn jeg ser det har Rolex nå en helt ny klokke tilgjengelig.
I en eventuell test i nær fremtid vil jeg spise hatten min på at Rolex får pepper for å øke radiusen på kassa uten å øke lengden på viserne da disse er fra den opprinnelige Explorer. Men dette gjenstår uansett og se.

Poenget er jo ikke at 39mm hører bedre med i tiden enn en på 36mm.
Her har de jo klart å nærmest rakke ned på en klassisk modell med masse historie og stor tilhenger skare.

At en ny modell er en forbedring skulle bare mangle. Ser ærlig talt ikke vitsen med å lansere nytt i hytt og pine uten at det er noen reelle forbedringer. (slik mange produsenter gjør)

Om en søker på nett etter Explorer I, vil man få en drøss med Hollywood-sladder om hvem som bruker hva. Når det kommer til Rolex Explorer I så ser visst dette lille vidunderet på 36mm å være en gedigen hit hos de fleste så suksessrike;)

Kan jo nevne noen: Orlando Bloom, Tom Hanks, Brad Pitt, Ellen Degeneres, Matt Damon osv. osv osv.....................

Blir jo feil og si at Explorer 36mm er ut når de som bestemmer moten kler seg med denne.
Explorer´n på 36mm er nok blitt en kult-klokke,ja;)

Nei Zenith, dette bekrefter jo bare akkurat det HerrUr sa - 36mm klokker er i 2011 kun for bøgs og kvinnfolk... ;) :D :D :D

Brad-Pitt-Rolex-Explorer.jpg

Neineinei, Zenith, Brad Pitt og Ellen DeGeneres kan ikke være våre fanebærere. Vi må heller trå til sjøl! Explorers unite! :D:D

IMG_7116.jpg

44444444.jpg

chalk4.jpg

IMG_5290.jpg

hdim.jpg

IMG_4265.jpg

IMG_3258.jpg

xIMG_3259.jpg

DSC00403.jpg

IMG_6694.jpg

DSC00262.jpg

DSC_1926-1.jpg

IMG_1530.jpg

Herlig JoLu!

Må også si jeg misunner deg for T(RF)-skjorten med brukernavnet på.

Kongepost JoLu!
36mm ser helt strålende ut, selv med underarmer som Skipper'n.
Personlig ville jeg ikke engang vurdert 39mm-versjonen. Exp I hadde stått høyt opp på lista mi hadde det ikke vært for at jeg har Sub no-date. De hadde nok blitt litt vél like.

Ja, meget bra post JoLu :D

Den siste meldingen til Zenith traff ikke helt blinken for å si det pent :D
Snakk om å skyte seg selv i foten... ;) :D :D :D

Brad-Pitt-Rolex-Explorer.jpg

Neineinei, Zenith, Brad Pitt og Ellen DeGeneres kan ikke være våre fanebærere. Vi må heller trå til sjøl! Explorers unite! :D:D

IMG_7116.jpg

44444444.jpg

chalk4.jpg

IMG_5290.jpg

hdim.jpg

IMG_4265.jpg

IMG_3258.jpg

xIMG_3259.jpg

DSC00403.jpg

IMG_6694.jpg

DSC00262.jpg

DSC_1926-1.jpg

IMG_1530.jpg

Hehe, rart med det, men det er nok kjendisene som gnir reklamen best oppi trynet på oss og mange er meget påvirket. Og når det kommer til legning, ser jeg ingen sammenheng med Explorer. Den er jo designet for tøffe menn som våger det flesteparten ikke våger;) Sjøl er jeg sjømann, men for min del vil det ikke være et nederlag om en homse eller lesbe bruker samme ur som meg.
Hollywoods kjendiser vil nok altid være den viktigste reklame for hvermansen uansett merke,modell eller legning. Sånn er det bare:)

Nei Zenith, dette bekrefter jo bare akkurat det HerrUr sa - 36mm klokker er i 2011 kun for bøgs og kvinnfolk... ;) :D :D :D

Så med dette mener du at samtlige Explorer I-eiere her på tidssonen enten er bøg eller kvinnfolk?
Hm,det må jo være litt av et slag i tryne for samtlige Explorer I-eiere her. Og etter mitt innrykk er vi visst ganske mange Explorer-fans her.
Nei,nei,nei:(

Og SAILOR, jeg har fortsatt foten i behold, men du har virkelig gått av deg skoen på dette utsagnet ditt.........:(

Da jeg solgte min Explorer I, så fikk jeg svar fra flere forskjellige som hadde tenkt å kjøpe den i gave til kona. (Endte også opp som konegave til slutt)

Når det er sagt, så likte jeg egentlig størrelsen godt selv. Et sporty ur som gled lett under mansjett så vel som polvott, og aldri trøbbel med at det slo bort i vegger og rekkverk ved normal gange.

Da jeg solgte min Explorer I, så fikk jeg svar fra flere forskjellige som hadde tenkt å kjøpe den i gave til kona. (Endte også opp som konegave til slutt)

Når det er sagt, så likte jeg egentlig størrelsen godt selv. Et sporty ur som gled lett under mansjett så vel som polvott, og aldri trøbbel med at det slo bort i vegger og rekkverk ved normal gange.

Skjønner. Da jeg ringte Briljant Gull og Ur, trodde jeg at det var en 39mm( Visste ikke da at 39mm var en ny modell). Da han sa at det var en 36mm, sa jeg at det var uaktuelt for meg. Jeg la på og tenkte ikke mer på den på en ukes tid. Helt til jeg så den igjen på Finn.no. Da tenkte jeg at denne må prøves. Jeg kjøpte klokka og tenkte at om den ikke sulle falle i smak, ville jeg få solgt den kjapt uten særlig tap.
Da klokka ankom og den var montert på armen, skjønte jeg at dette var rette klokke til rette mann:)
Mitt intrykk var også at det var en damestørrelse, men etter masse wristshots på nett og 2 dager med en mal på armen laget av papp, kjøpte jeg klokka og har ikke angret siden.