Island

Ser at det ikke er mange kronene å spare på Rolex der borte, men skal se på en tudor submariner til ca. 11 000 :)

Alternativ blir det nok kjøp av en klokke fra JS... Avhengig av prisene :)

Var innom Michelsen og JS i dag. Servicen hos Michelsen var, mildt sagt, skuffende. Tudoren var ikke helt som forventet (verre tilstand enn beskrevet) og da jeg ba om aa faa se paa Rolexene fikk jeg beskjed om at jeg kunne se paa vindusutstillingene og et monter de hadde inne. Ikke noe tilbud om aa proeve klokker paa armen, etc.

Saa, naa blir det kjoep hos JS i morgen i stedet. Hva det blir? Det faar dere svar paa naar handelen er gjennomfoert :)

(Beklager manglende norske bokstaver... Kompenserer i stedet med et par-tre islandske; þ Ð ð ) ;)

Det blir for dumt igjen, skal man kjøpe en klokke i den prisklassen må servicen være høyere. Regner med at du hadde på deg en fin klokke også, da burde jo typen i butikken skjønne at du er interessert . Hadde han bare fulgt med på TS og sett hvor løst pengene dine sitter:p

Jeg ville nå egentlig forventet å få se på klokker på armen uansett hva jeg har på når jeg kommer inn. Det er ikke sjelden at jeg reiser utenlands med beaters.

Drive klokkesjappe er (enda ;) ) en av tingene jeg mener bestemt jeg kunne gjøre bedre enn de fleste som gjør det i dag. Det er bare å følge de fleste tipsene i "Service"-tråden. Ansett kyndig og høflig betjening, ha en streng policy på at alle kunder skal behandles som om de kommer til å handle dyrt. Ikke tving kunden til å velge mellom å handle i butikken eller ikke, det skal alltid være et valg mellom hvilken klokke han skal velge. Den dyre han ikke visste at han ønsket seg, eller den litt billigere som gir meget god verdi for pengene.

Det blir for dumt igjen, skal man kjøpe en klokke i den prisklassen må servicen være høyere. Regner med at du hadde på deg en fin klokke også, da burde jo typen i butikken skjønne at du er interessert . Hadde han bare fulgt med på TS og sett hvor løst pengene dine sitter:p

Jeg bar saagar en GMT-master II paa armen... Men, ikke noe bedre service av den grunn :(

Jeg ville nå egentlig forventet å få se på klokker på armen uansett hva jeg har på når jeg kommer inn. Det er ikke sjelden at jeg reiser utenlands med beaters.

Drive klokkesjappe er (enda ;) ) en av tingene jeg mener bestemt jeg kunne gjøre bedre enn de fleste som gjør det i dag. Det er bare å følge de fleste tipsene i "Service"-tråden. Ansett kyndig og høflig betjening, ha en streng policy på at alle kunder skal behandles som om de kommer til å handle dyrt. Ikke tving kunden til å velge mellom å handle i butikken eller ikke, det skal alltid være et valg mellom hvilken klokke han skal velge. Den dyre han ikke visste at han ønsket seg, eller den litt billigere som gir meget god verdi for pengene.

+1 :grin:

Jeg synes den var veldig kul!
jeg så på den i linken din tidligere i uken også.
jeg synes også 101 er lekker.
Vet du om det finnes noen måte å få kjøpt de på uten å dra til Island?
og, dette trenger du ikke svare på hvis du ikke vil, men er det lov å spørre hvor mye du måtte ut med?

Jeg synes den var veldig kul!
jeg så på den i linken din tidligere i uken også.
jeg synes også 101 er lekker.
Vet du om det finnes noen måte å få kjøpt de på uten å dra til Island?
og, dette trenger du ikke svare på hvis du ikke vil, men er det lov å spørre hvor mye du måtte ut med?

JS har mange utrolig lekre klokker :D Det er bare å fråtse i modellene på hjemmesidene deres!

Jeg har hatt mange møter med Gilbert hos JS i løpet av den uken jeg var i Reykjavik. Utrolig god service, masse fagkunnskap, engasjert og entusiastisk :D Fortalte, viste og lot meg prøve.

Sif´en kostet 15500 (minus 15% i fratrekk for turister). En helt grei pris, synes jeg, tatt i betraktning at klokken har "en historie bak seg" og et tøft design :)

Ønsker noen å kjøpe klokker fra Gilbert er det nok bare å sende ham en e-post og spørre :)

Jeg skal en tur til Island neste helg.
Hvordan er veil.prisene der, er det generelt noe å spare på å handle klokke der?

Jeg skal en tur til Island neste helg.
Hvordan er veil.prisene der, er det generelt noe å spare på å handle klokke der?

Jeg har bare sammenlignet med Rolex. På en 116613 kan man spare rundt 15k. Men, så kommer jo norsk mva når man krysser grensen da....

En 116610 sparer man rundt 10k på. Men, så kommer jo norsk mva når man krysser grensen da....

Nå har jeg ikke tatt hensyn til evt. rabatter som de er villige til å gi deg i butikken, men tatt i betraktning at det bare er én Rolex AD på Island tror jeg dette er minimalt.

For øvrig vil jeg anbefale deg å ta turen innom Gilbert i Laugavegur. Han driver som sagt JS Watch co. Fantastisk service og masse flotte klokker.

Klokkebutikken som ligger like over veien for ham selger Maurice Lacroix. Er du heldig, har de ikke solgt diveren som jeg angrer som en hund på å ikke ha kjøpt. Den kan du få for 5000 nok. Det er nesten halv pris av norsk pris :) Ikke trenger du å betale mva for den når du krysser grensen heller ;)

Supert - takk for tipsene!
Rolex er dessverre litt for dyrt for meg, men Lacroix'en skal jeg se etter, den ser pen ut.