IWC aquatimer

Medlem
5. feb. 2011
Innlegg
2
Hei. Jeg har lagt min elsk på divere med internt bezel, og da i særdeleshet IWC aquatimer, altså den utgåtte modellen. De har selvfølgelig enda "vintage"-modellen som jeg synes er helt fantastisk - men uheldigvis også hakket for stor (44mm) (og hakket for dyr :( ).

Jeg ser denne (ovennevnte) serien kommer med ulike urverk, ulik størrelse, varierende vantetthet (120-2000m(?), ulike material (stål, titan)...Cousteau-utgaver... og sikkert en del andre ting jeg ikke en gang vet hva er..

1: Er det noen som kunne rådgi meg ang. denne typen, evt forklart hvilke forhold som burde hensyntas?

2: Jeg ser at Chrono24 har en del slike for rundt 20k og oppover - vil dette være et trygt kjøp?

(Jeg ønsker i utgangspunktet, 42mm, stål/titan-lenke, 1000m (eller mer) vanntetthet.)

-håper på svar
 
Hei, og velkommen hit.

3548 med lenke er noe bortimot perfekt i mine øyne. Roterende innerbezel og vanntett til 1000m. Ser at Mogens - en av verdens beste klokkehandlere - solgte en slik for rundt 23K her på forumet for litt siden.

For kvalitetens del er ikke urverkene i disse noe du trenger å bry deg om. De er i hovedsak ETA-baserte og modifisert til IWC standard. Vintage Edition har in-houseverk, men jeg tror ikke de andre variantene har det. Kanskje bortsett fra en chronograph eller to?

Anbefaler deg å google, samt søke på de forskjellige klokkeforumene rundt om i verden. Watchuseek.com Rolexforums.com Timezone.com osv. De fleste har underforum for de forskjellige merkene hvor du helt sikkert kan plukke opp mye.

Du er kanskje klar over at en Vintage Edition nettopp ble solgt her på forumet? Tror den gikk for ca 28K - altså ikke så veldig mye dyrere enn de andre du kikker på.
 
takker

hei, takk for tilbakemelding og tips!
Jeg skal sjekke ut det du nevner.
Og ja, enig i at den er bortimot optimal - så forresten en fyr med den i dag, men kan ikke være helt sikker, grenser for hvor nære en kan nærme seg.

Så får jeg eventuelt legge ut en WTB på forumet når jeg vet hva jeg er ute etter.