Solgt IWC Big Pilot le Petit Prince

Medlem
18. juli 2015
Sted
Bergen
Av de såkalte store klokkene må denne være blant de råeste OG peneste! Jeg selger denne for å redusere antallet klokker i boksen, og siden Vacheron er drømmen lar jeg denne gå med gå med tungt hjerte (jeg elsker klisjèer).

Jeg er andre eier, og første eier kjøpte denne ny hos Bjerke i Bergen 20. september 2018 - den er med andre ord så vidt ett år gammel.

Merke, modell og år:
IWC Big Pilot le Petit Prince fra september 2018

Spesifikasjoner:
Referansenummer: IW5009-16
Skive: "midnight blue" sunburst
Verk: 51111 (IWC inhouse)
Gangreserve: 168 timer (7 døgn)
Kassediameter: 46,2 mm uten krone
Tykkelse: 15,8 mm
Avstand mellom lugs: 22 mm
WR: 6 ATM / 60m
Dagens nypris: 143 000,-

Tilstand:
Klokken er brukt i rotasjon med altfor mange andre klokker, og har stort sett stått i boksen sin ellers. Upolert og svært pen kasse - jeg finner kun en minidings på kassen ca kl 01:30 (se eget bilde) som er verdt å nevne, ellers er det knapt nok hairlines på klokken (bortsett fra på foldelåsen selvsagt). Remmen er også i perfekt stand og bærer lite preg av bruk - dette kommer av at jeg stort sett har hatt på andre reimer.

Klokken har ikke blitt trykktestet da du må være fullstendig løk for å bade eller lignende med denne. Jeg har ikke foretatt målinger med Timegrapher eller noe sånt da jeg ikke har merket noe spesielt avvik verken mtp tid eller gangreserve.

Dokumentasjon og historikk:
Kjøpt ny hos Bjerke i september 2018. Komplett med alt. Boks i skinn, original kvittering, samt manualer og sertifikat. Legger også ved et originalt reiseetui fra IWC.

Annet:
Jeg har flere andre OEM IWC-remmer som kan følge med hvis interesse, da med noen kroner ekstra på prisen.

Sted:
Klokken holder hus i Valdres, men jeg sender selvsagt ved behov.

Pris:
Jeg ønsker 93K for denne klokken, og jeg spanderer EON. Prøver som sagt å redusere antall klokker jeg har, innbytte er derfor ikke interessant.

Standard oppgjør: Penger på konto før sending. Jeg har mange GG-referanser fra tidligere handler, både her, på Tidssonen og på Finn, og tenker å fortsette den gode trenden.

Spør hvis det er noe :)

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.JPG
11.PNG