IWC? eller Chopard? Eller noe annet?

Moderne designvoldtekt i mine øyne, nesten til det latterlige at klokka bærer samme navn, huff, nå følte jeg meg krass, men mener bare å mane opp til litt diskusjon i beste mening ;)

Du kjører kanskje rundt i første BMW 5-serie, og synes at det ikke kunne blitt gjort bedre også?;);)

Skjønner hva du mener, men jeg mener fortsatt at Ingenieur er fantastisk flotte klokker, gamle som nye. Forøvrig er vel bildet av den "gamle" Ingenieuren fra IWC sine nye Vintage Collection, eller?

Hehehe, joda, men forskjellen som nevnt i posten over her, er ganske drastisk.
......

Forskjellen fra dagens til oprinnelsen er ganske drastisk, men det er da vel egentlig å forvente. Opprinnelsen har tross alt røtter tilbake til 1940.. Selv ikke Rolex Milgauss er veldig lik sin Bestefar.

Syntes derimot den er en god representant for en klokke for dagen ingenieur :cool:

Det nåværende designet er avledet fra G. Gentas redesign på midten av 70tallet, da så den slik ut:
189x250xInge71-tmb.jpg.pagespeed.ic.dP1n-dhHq0.jpg

Syntes ikke de har vandret alt for langt vekk fra dette nå. :)

Men, om poenget ditt er at G. Gentas redesign var vel radikalt.. Så kan jeg jo på sett og vis se det. Han transformerte virkelig klokkens utseende. :)

Forskjellen fra dagens til oprinnelsen er ganske drastisk, men det er da vel egentlig å forvente. Opprinnelsen har tross alt røtter tilbake til 1940.. Selv ikke Rolex Milgauss er veldig lik sin Bestefar.

Syntes derimot den er en god representant for en klokke for dagen ingenieur :cool:

Det nåværende designet er avledet fra G. Gentas redesign på midten av 70tallet, da så den slik ut:
189x250xInge71-tmb.jpg.pagespeed.ic.dP1n-dhHq0.jpg

Syntes ikke de har vandret alt for langt vekk fra dette nå. :)

Men, om poenget ditt er at G. Gentas redesign var vel radikalt.. Så kan jeg jo på sett og vis se det. Han transformerte virkelig klokkens utseende. :)

Det var bildet jeg egentlig hadde lyst til å finne, ser jo lett hvor designet kommer fra, og det var bedre før! Nesten litt AP RO over den..

Du kjører kanskje rundt i første BMW 5-serie, og synes at det ikke kunne blitt gjort bedre også?
Hehehe, vil absolutt anse meg selv som designpurist på flere fronter enn klokker. Går veldig god for den originale 5-serien :D Står parkert i garasjen sammen med en Saab 900 ;)

har vært på reis noen dager og falt helt ut av min egen tråd. Men mye interessant lesing her :)

Fikk endelig prøvd Chopard klokka på armen idag, og fant vel fort ut den ikke her helt for meg. Litt stor for mine håndledd, og gav rett og slett ikke helt godfølelsen.
Jakten fortsetter derfor med en mindre av de opprinnelige kandidatene. Vurderer selvfølgelig fortsatt IWC´en, men har også gått på limpinnen her i forumet og vurderer seriøst en PO 42mm med orange bezel :) Satser på å få prøvd en på armen i løpet av nærmeste dagene.

Grublingen fortsetter med andre ord! Forhåpentligvis kan jeg poste min første unboxing om ikke alt for lang tid :)

Takker og bukker for alle gode råd og tanker!

Lykke til med jakten videre! Ta vare på go´følelsen du får av å lete etter ur, for med en gang du har kjøpt en klokke melder den seg igjen:)

Når det er sagt liker jeg designet på mille miglia modellen svært godt selv. Sitter såvidt jeg vet et val. 7750 urverk i denne, som er en kjent og kjær arbeidshest.

Er vel ikke et chrono-verk i denne:confused::confused:

Som Mogens m.fl. påpeker har ikke designet til Ingenieuren forandret seg voldsomt siden Genta redesignet den på 70-tallet.

Threepwood: Å linke til IWCs vintage serie ser ikke jeg helt poenget med? Det er vel få klokker som har et så anerkjent design som Gentas Ingenieur, så når du påstår at dette er et design som ikke vil holde seg over tid må jeg si meg 100% uenig.

Jeg ville uten tvil gått for IWC av klokkene du har nevnt Ugzur. Jeg ville imidlertid gått for 3227 i stål! Den dukker opp innimellom.:D

Lykke til.

Ah, husket ikke at den kom uten chrono. Jeg har kun vurdert versjonen med chrono selv. :) Mener det står val. 7750 i denne. Men jeg er usikker, er tatt på husken. :)

Mener å huske at det står et nokså standard 2824-2-verk i den, uten at jeg klarer å gjenfinne denne informasjonen på nettet akkurat nå...

Edit: Fra Chronolux

"ETA-based Chopard Calibre A07.111 automatic, self-winding mechanical movement. Officially certified (C.O.S.C.) chronometer"

Mener å huske at det står et nokså standard 2824-2-verk i den, uten at jeg klarer å gjenfinne denne informasjonen på nettet akkurat nå...

Edit: Fra Chronolux

"ETA-based Chopard Calibre A07.111 automatic, self-winding mechanical movement. Officially certified (C.O.S.C.) chronometer"

Det gjelder versjonen uten chrono, ja. :) Står ikke noe info på chrono modellen sett bortifra at den er ETA basert og chronometre sertifisert. Klarer ikke å finne noe på nettet jeg heller nå.. Subdialsene på chrono versjonen tilsier at det kan være 7750 det er snakk om, men jeg vet som sagt ikke helt sikkert. :confused:

Det gjelder versjonen uten chrono, ja. :) Står ikke noe info på chrono modellen sett bortifra at den er ETA basert og chronometre sertifisert. Klarer ikke å finne noe på nettet jeg heller nå.. Subdialsene på chrono versjonen tilsier at det kan være 7750 det er snakk om, men jeg vet som sagt ikke helt sikkert. :confused:

Ja, jeg ser at det ble litt feil med den quoten og mitt svar :p

Jeg mente selvfølgelig i den uten chrono. Det er nærliggende å tro at chronoen har Val. 7750, ja :) ETA-basert er det i hvert fall og lettere modifisert av Chopard, selvfølgelig.

Har hatt en IWC Ingenieur Chrono i stål et par år sammen med bl.a. en explorer II.

I forhold til Exploreren har Ingenieuren veldig mye lettere for å få riper. Snakket med Ossur om saken og han bekreftet inntrykket mitt.

Når det er sagt; jeg begynner å bli lei av Explorer II men kommer antagelig til å behold IWCen til jeg får råd til en aquanaut. Mer diskret og kulere IMHO.;)

Gå innom Alf Lie. De fører både IWC og Chopard, og har salg nå. Kanskje du finner noe der

Salg you say? Spennende. De har ikke Ingenieuren inne i Oslo vet jeg, men sikkert masse annet fint :)

Fikk med meg annonsen på TS litt for sent dessverre, men det er kanskje like greit. Jeg skal til NewYork om et par uker og er på sporet av en eldre 3227 i stål der. Holder amg-varianten som plan B enn så lenge...