Hehe... Det er bare min subjektive mening. No offense
Gjerne utdyp hvorfor cal. 1861 er noe av det beste på markedet.
Helt subjektivt; robust, presist og ufattelig deilig å trekke. For ikke å snakke om historisk. Og til slutt; Nasa valgte det.
Dette
Hehe..
For hardcore Speedy fans vil dette urverket toppe det meste, realiteten er dog en helt annen
Har selv sterke følelser for Speedmaster. Den er perfekt for hva den er, men urverket er turistklasse, ikke en førsteklasses
Tja. Det som reddet en romekspedisjon og etterpå ble med på tidenes mest ekstreme ekspedisjon; til månen, er vel ørlittegranne bedre enn turistklasse. Jeg er enig i at det ikke er særlig avansert. Men det tikker helt nydelig med sine 21600 svingninger og stopper aldri, uansett hvor mye juling det får OG er presist. Det er første klasse for meg.
Det er heller ikke særlig presist om man sammenlikner med kremen av urverk idag. Cal.1861 går normalt utenfor COSC spec, legg til et par sekunder dersom chronographen går kontinuerlig. Det har også en tendens til å gaine noelunde det samme hver dag, slik at etter en ukes tid så er avviket såpass stort at man må synkronisere urverket på ny.
Referanser or it didn`t happen!
Til OP:
Intet negativt om Ingeniøren, men det fanger ikke meg estetisk på samme måte. Og det har heller ikke samme historiske bakgrunn. Men om du liker IWen best sier jeg kjør på, kjekt å få ulike ur på sonen, og det har jo også et høyt anerkjent verk