IWC Masterclass

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Har ikke hatt tid til å skrable ned noe om dette før nå, men med dagens utmerkede artikkel fra @Juice tenkte jeg at jeg burde avgi en liten rapport. Jeg var nemlig så heldig å få bli invitert til IWC Masterclass i regi av IWC og Urmaker Bjerke forrige uke.

Dessverre tok jeg ikke med meg et skikkelig kamera, og jeg koste meg altfor mye til å dra fram mobilen i tide og utide. Bildematerialet er derfor syltynt (og fra min Instagram). Men dere kan jo nyte bildene i artikkelen til Juice i stedet ;)

Jeg var selvsagt korrekt kledd på hånden!

4dd5d648171211e3a3d522000a9f13e2_7.jpg

IWC Masterclass er en anledning for IWCs kunder å få skru litt på inhouse-verk under kyndig oppsyn av urmakere fra Schaffhausen. Det hele foregikk på to leide suiter på Grand Hotel, og vi var en liten, men entusiastisk, gjeng på 8 lærlinger. Myndig oversett av sjef for komplikasjonsavdelingen, Christian Bresser. Ellers til stede var representanter for IWC, samt Camilla og Aleksander fra Bjerke.

f9eb077e171111e3b1c622000aa8000f_7.jpg

Vi startet med drinker og en kikk på kolleksjonen, klokkepraten gikk uanstrengt. Så var det litt mat og vin på suitens spiserom. Høy kvalitet rund baut. Etter forrettene var det over i neste suite, der alt var satt opp for urmakeri!

4a9c0bd0174611e3986822000aa8062e_7.jpg

Legg merke til vinglassene! Jeg hadde allerede fått noen glass, og vi fikk en deilig rødvin som akkompagnement til skruingen. Var litt usikker på hvor klokt det var, men det er jo viktig å slappe av og ikke stresse når man skal drive med finmekanikk :cool:

Flott verktøy fra IWC!

824f1360174611e3bd6e22000aaa07e4_7.jpg

Kveldens urverk var et in-house manuelt verk fra IWC (duh)! Så vidt jeg vet er dette omtrent det samme som sitter i FA Jones modellen, så dette var såvisst ikke et lekeverk.

Klar for å skru ;)

dae7c04e174611e3a1c622000ae90129_7.jpg

Under oppsyn av urmaker Bresser skrudde vi av broer og tannhjul. You break, you buy! (Neida.) Vi ble heldigvis stoppet i tide, før vi skrudde av noe vi sannsynligvis ikke fikk sammen igjen. Underveis ble det foredratt om urverk og IWC, veldig interessant! Det var også høy stemning undeveis, som ikke ble mindre av at en av deltagerne kom litt for sent til denne delen da han etter forrettene hadde vært nede i butikken med Aleksander og handlet seg en ny Aquatimer Chrono! :cool: Bra folk alle sammen, ikke uventet.

Deler midtveis

07b4e5e8174711e3a4a222000a1d2025_7.jpg

Fikk jeg det sammen igjen? Ja, det gjorde jeg! Og det gikk :eek:

24e965da174711e3a2f822000a1f985f_7.jpg

Etter urmakertimen var det tilbake til middagsbordet, for hovedrett, dessert og avec. Så trakk vi ut i suiten og klådde mer på den utmerkede kolleksjonen de hadde med seg. Før det var på høy tid å komme seg hjemover.

Takk til IWC og Bjerke, det var en ypperlig kveld!

53bf7eee174711e39d9c22000ab69be4_7.jpg

Redigert av en moderator:
Spennende opplegg!! Dette så ut som en virkelig hyggelig helaften. God vin og tillatelse til å skru på IWC. Kan vel ikke bli stort bedre :D

Æhem..... Sånn ca. hvor mye må man ha lagt igjen av KR hos Bjerke, før man blir invitert med på et slikt fantastisk opplegg? ;)

For et opplegg! Ser ut som om dere hadde en strålende aften:)

Må innrømme jeg er litt misunnelig ja:rolleyes:

Æhem..... Sånn ca. hvor mye må man ha lagt igjen av KR hos Bjerke, før man blir invitert med på et slikt fantastisk opplegg? ;)

Haha, det hjelper nok å være en fast og god kunde ja :) For min egen del var det nok mest at de er vant (og lei?) av å se meg innom for å klå og prate klokker, og at jeg var på rett sted til rett tid for å få en invitasjon.

Fantastisk! Takk for historien!

Ps: du kan sende meg en PM, bruke @-funksjonaliteten eller sende Mail når du vil ha meg med på tilsvarende arrangement med Rolex, PP, etc:)

Æsj. Fikk faktisk invitasjon til å være med på dette, men så kunne ikke han som inviterte meg, og da ble det ikke noe for min del heller. Synd, for det så veldig trivelig ut på alle måter!

Fantastisk stunt av IWC. Takk for rapporten, regner med du lever på den opplevelsen en stund.