IWC med Sellita-verk?

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Noen som vet noe om dette? Godt mulig det er allment kjent, men det var nytt for meg.

Jeg har forstått det slik at Sellita lager rene kopier av ETA-verk, der patentbeskyttelsen er utløpt.

Jeg siterer moderator på WUS, GaryF, som akkurat har kjøp seg en ingenieur 40mm.

Thanks everyone.

Regarding the movement, it is a little confusing, isn't it? We all know that, previously, IWC used ETA ebauches which they then worked on to create much-improved movements. Then ETA stopped selling ebauches and IWC used completed movements built to their specifications (though I've never managed to find out what that means).
Several sources are now saying that they are using the Sellita clones of ETA movements which makes sense since Swatch are cutting off the supply of ETA movements to most non-Swatch companies.
Regardless, I don't require anything from the movement here other than reliability. For me, this watch is about other things. The case and bracelet are handsome, distinctive and beautiful without being pretty or overly-fussy. It is a hugely successful update from an aesthetic point of view. The size is perfect and wearable and the whole thing feels like it has been constructed about as well as it's possible to make a watch. Of all the watches that I have ever owned only my Hour Vision (on bracelet) feels even vaguely close.

Using Sellita instead of ETA - pricing issue

Food for thought...

Meg bekjent så er det kun snakk om Sellita på et par av de nye Portofinoene. Ikke nye Ingenieur. IWC har vel og sagt at de er på vei mot full inhouse.

Redigert:
Sw200 er vel en 2824-klon, og sw500 tilsvarende 7750, men jeg har lest at sw300 som er basen i verket på min portofino vistnok ikke skal være en eksakt kopi av 2892.

Jeg har ikke hatt noen problemer med verket i denne...

20130809_160501.jpg

De små pilot som MarkXV og MarkXVII… Er nok vanlig 2892-2 chronometer-grade fra ETA.
Ingenting spesielt der: IWC modifisert dem aldri. I hverfall, bildene jeg så, viser vanlig ETA Chrono-grade.
Sellita er så bra som en ETA men siden det er "ny" for folk, man møter en del skepsism som er egentlig ikke fundert.