Jaeger Deep sea!

Gratulerer masse! Forstår godt din fasinasjon for dette uret, og veldig morro at du nå kan kose deg med det!
 
Kult med folk som tråkker opp sin egen løype,prepper den og legger den åpen slik at flere kan utvide sin jævlige snevre klokkesmak. Som dere ser, fins det andre ur en Rolex:p
Offret i denne dealen var vel din no-date Rolex der du hadde ett tøft første døgn med lite kjemi mellom deg og uret rett etter unboxing.
Men godfølelsen tok seg vel gradvis opp til akseptabelt nivå!

Ønsker og gratulere deg med en super klokke som du sikkert skal fotografere og sitere fra i en lett horologiske rus :)
Riktig tøff og anderledes box også :rolleyes:.....mye rett her !

Slenger på en takk for flotte bilder også......Trur denne blir fet og eksponere i sort/hvit ?

Mvh
Timebandit.
 
Gratulerer så mye! Denne klokken var en av de som falt mest i smak hos undertegnede på klokletur (jobbtur) til Geneve :)
 
Gratulerer så nye med en av de flotteste/feteste klokkene som er på markedet i dag. Kan nesten ikke beskrive hvor lyst jeg har på en slik! Kos deg masse med den, og gi meg gjerne en lyd om du mot formodning skulle ønske å selge den igjen :)
 
Det er noe med JLC og kronografer... Gratulerer med en rå og nydelig klokke, denne gleder jeg meg til å se mer av i Dagens!
 
Tusen hjertelig takk for alle gratulasjoner folkens, leser hver eneste en! Klarte nesten ikke å følge med på champions league kampen her, satt bare å glante ned på klokken hele tiden med et smil om munnen. Kjekt å time pausetiden, hehe. Er kjempefornøyd! :)
 
Igjen, fantastisk klokke og en instant favoritt hos meg dette!

Angående den indikatoren (og her har du sjansen til å utøve litt voksenopplæring): Jeg forstår det som at poenget er å vise dykkeren kjapt om kronografen går, er stoppet, eller er resatt til null. Men siden pusherne ikke er anbefalt brukt under vann, er tanken at kronografen skal brukes til å time selve dykket? Jeg ville tro at bezelen er bedre egnet til dette.

Fra et estetisk og klokkenerdete ståsted elsker jeg funksjonen uansett :)
 
Igjen, fantastisk klokke og en instant favoritt hos meg dette!

Angående den indikatoren (og her har du sjansen til å utøve litt voksenopplæring): Jeg forstår det som at poenget er å vise dykkeren kjapt om kronografen går, er stoppet, eller er resatt til null. Men siden pusherne ikke er anbefalt brukt under vann, er tanken at kronografen skal brukes til å time selve dykket? Jeg ville tro at bezelen er bedre egnet til dette.

Fra et estetisk og klokkenerdete ståsted elsker jeg funksjonen uansett :)
@reim Takk! :)

Hmm, jeg er jammen ikke helt sikker på om pusherne ikke kan brukes under vann. Jaeger har designet denne til å følge ISO 6425 kravene til dykkerklokker selv uten skru-kroner rundt pusherne, så det er mulig at de er laget så vanntette at de kan brukes under vann. På JLCs sider står det whatever the conditions, the diver can see at a glance whether the disc shows that the chronograph is ready for use (white), in operation (white/red) or stopped. Det høres jo litt ut på dette som om de kan brukes under vann?

Ellers er jeg helt enig med deg, dette er uansett en veldig kul liten funksjon. Å se indikatoren forandre seg med et herlig lite klikk sammen med chronoen er ekstra kjekt. :)
 
Redigert av en moderator: