Jaeger-LeCoultre Deep Sea

Det finnes vel et par her inne, jeg har en av dem (den 'vanlige', ikke boutique-utgaven).

Har ikke noe bilde for hånden, men søk etter unboxing... Er veldig fornøyd med min, kommer til å beholde den lenge! Mye finere i virkeligheten enn på bilde. For meg er den akkurat passe mye/lite retro.
 
Klådd på en på Bjerke en gang i sommer. Flott ur, men navnet blir som nevnt litt missvisene. 100m er det vel? Men en ting skal det ha for... Utseende. Du verden for et design! :)
 
Gå på Jaeger Lecoultres amerikanske side. Bare velg USA som land. Da får du priser på noen av klokkene.
Gang prisen fra nett med 6. Traff ganske riktig på pris iforhold til priser fra Bjerke.


18 000 dollar på Jaeger sin side. Ca 108 000 kr i Norge
 
Helt nydelig klokke! Her er min, og som sagt tidligere ser den mye flottere ut IRL enn på bilder.
 
Boutiqueversjonen er fantastisk flott. Ved en feiltagelse hadde de en inne på Tidemann i vår. Jeg prøvde den, og ba dem også holde den av for meg i en dag mens jeg forsøkte å selge unna noen klokker. De skulle ha 70.000,- for den.

Jeg rakk ikke å skaffe nok midler tidsnok, og den glapp for meg.
 
Jeg har hatt en, og det er den som nå sitter på armen til Lien. Uten tvil en av de flotteste klokkene jeg har sett noensinne - anbefaler virkelig å få prøvd en på, da vil du nok falle pladask. :)

Mye mulig at en slik finner veien inn i samlingen igjen i fremtiden, når jeg har en økonomi som bedre tillater det!

8679982647_9e24276585_b.jpg


8681089176_7830e3bb71_b.jpg


9338612148_e722edb342_b.jpg
 
Jeg liker veldig godt chrono-en, men tror jeg personlig ville gått for alarm-utgaven (american edition):

jaeger-lecoultre-memovox-tribute-to-deep-sea-alarm-diving-watch-american.jpg


Ahh.... JLC. Denne gir meg skikkelig vintage-følelse. :cool:

Her er en til $7750 på TimeZone. Den er dog uten boks og papirer, så kanskje det er en ide å vente til et komplett sett dukker opp.
 
Redigert:
Falsk patina er ikke alles kopp te her inne, men jeg hadde solgt...kanskje ikke Explorerne, men muligens en nyre for den der.

Falsk patina? Nå må vi slutte å være så fintfølende... I should know. ;)

Jeg tar gjerne begge deler, og som du sier: I hvertfall når det kommer i den innpakningen der... :cool: