Jaeger-LeCoultre Grande Memovox 146.2.95

J

Julien

Guest
Hei,
Ønsker å kjøpe en Jaeger-LeCoultre Grande Memovox 146.2.95, de lager ikke de nye lenger, men det går an å få tak i de. Det store marerittet her er å betale høy pris for noe som viser se gå være en kopi. Har noen peiling på når den ble produsert? Ser at forskjellige selgere operere med forskjellige årstall, og å ha fasiten hadde hjulpet å luke ut falske klokker opptil en vis grad.
Takk.
 
Jaeger Le Coultre fabrikken sier at modellen ble produsert fra 2000 til 2003. Det er 5 annonser på Chrono 24, hvor 2 er fra 2008 og en fra 2009, problemet er at datoene som oppgis er salgsdatoer og ikke produksjonsdatoer så i teori kan det stemme, men hvilken butikk har slike klokker i 7 til 8 år før de selger de? Dette skremmer meg litt. Dumt at de ikke lager den ny lenger, hadde vært enklere.
 
Så du havnet på den tilslutt ja @Julien. Flott ur. Nå må du sannsynligvis på bruktmarkedet for å finne en slik, og det er endel respektable bruktforhandlere der ute som kan finne en fin utgave med fullsett til deg. Lykke til!
 
Redigert av en moderator:
Jaeger Le Coultre fabrikken sier at modellen ble produsert fra 2000 til 2003. Det er 5 annonser på Chrono 24, hvor 2 er fra 2008 og en fra 2009, problemet er at datoene som oppgis er salgsdatoer og ikke produksjonsdatoer så i teori kan det stemme, men hvilken butikk har slike klokker i 7 til 8 år før de selger de? Dette skremmer meg litt. Dumt at de ikke lager den ny lenger, hadde vært enklere.

Forsiktig på Chrono24. Det er mye shady forhandlere der i mine øyne. Hør på @runes og "buy the buyer". Nyere brukte klokker kan trygt kjøpes av respekterte forhandlere på nettet, eksempelvis Tourneau. Det betyr at har du først sjekket forhandleren ut, kan du trygt anta at de klokkene de selger både er ekte, korrekte og at de riktige papirene medfølger.

Det er også muligheter for sikker forsendelse med full forsikring, typisk ved at forhandleren bruker UPS og forsikrer klokken fullt ut.
 
Redigert av en moderator:
Takk for tipset, hadde ikke sett den. Gjett hvem som har høyeste bud nå? :)
Men selgeren sier at minste pris er ikke oppnådd, han skal ha minst 23 000 dollars, og det er mer enn det forhandlere på Chrono 24 vil ha, så jeg får fortsette å lete.
 
Redigert av en moderator:
Takk for tipset, hadde ikke sett den. Gjett hvem som har høyeste bud nå? :)
Men selgeren sier at minste pris er ikke oppnådd, han skal ha minst 23 000 dollars, og det er mer enn det forhandlere på Chrono 24 vil ha, så jeg får fortsette å lete.

Det skal du være glad for. :)

Ikke komplett sett, mangler boks. Dårlig beskrevet i annonsen. Her var det mye som jeg hadde steilet på i alle fall.

Anbefaler deg å lytte til rådene her og "buy the seller". En nyere klokke i den prisklassen ikke jeg kjøpt på eBay i alle fall.
 
Redigert:
Han har papirene men ikke boksen. Fortsatt snodig da det er naturlig å oppbevare papirene i boksen... Noe rart med ref.nummeret også, står 146.240.952 i papirene, noe som ikke stemmer med noen av modellene jeg kjenner fra JlC, og på klokka står det 146.2.95 . Til tross for dette tror jeg fortsatt at klokken er ekte, det er muligens opprinnelse som er litt shady her. Det er uansett ikke aktuelt å kjøpe uten å ha møt selgeren og sett klokka, men en tur til utlandet er jo bare gøy uansett.
 
Han har papirene men ikke boksen. Fortsatt snodig da det er naturlig å oppbevare papirene i boksen... Noe rart med ref.nummeret også, står 146.240.952 i papirene, noe som ikke stemmer med noen av modellene jeg kjenner fra JlC, og på klokka står det 146.2.95 . Til tross for dette tror jeg fortsatt at klokken er ekte, det er muligens opprinnelse som er litt shady her. Det er uansett ikke aktuelt å kjøpe uten å ha møt selgeren og sett klokka, men en tur til utlandet er jo bare gøy uansett.

Sorry, men fortsetter du slik kommer du til å bli brent. Det garanterer jeg deg.
 
:confused:
jeg kan forstå at man er redd for å motta en murstein i posten men en troverdig og fungerende fake perpetual calendar med alarm er science fiction.