Jaeger-LeCoultre Master Compressor Navy SEALs

Vel... Hadde de downsizet de to "vortene" på siden, så kunne det nok vært en pen klokke, men ikke noe for meg i sin nåværende form.

Tøff, men comboen Navy Seals og JLC er bare ikke troverdig for meg. Det er åpenbart at det ikke er slike ur som brukes i skarpe operasjoner, og da blir det bare for teit.

Fet klokke.
En JLC Master compressor er alltid riktig uansett.
Har en Master Compressor på ønskelisten også, i tillegg til en Blancpain fifty phantoms.:D
Det er vel snakk om en "tribute" her, ikke en klokke brukt av Navy Seals.
Tøff klokke, men den kunne godt ha droppet Navy Seal gimmick'en.

10691892.jpg

jlc_image.1396521.jpg

jlc_image.1396516.jpg

Vannvittig tøff klokke...jeg kunne godt tenkt meg denne. Litt samme stil som IWC Galapagos utgaven, selv om jeg tror faktisik jeg hadde foretrukket JLC'en.

Synes i det hele tatt den "nye" stilen med helt svarte ur (eller PVC behandlet eller noe...) er knalltøff og kunne tenkt meg en Rolex Submariner/Seadweller i svart (skjønner at det da ikke er helt "ekte", men synes det er utrolig tøfft)

Hva er folkets røst på dette ?

Synes Master Compressor serien til JLC er fantastisk fin. Personlig liker jeg de ordinære Master Compressor bedre enn Navy Seals utgavene. Spesielt Master Compressor Diving Chronograph m/Articulated rubber lenke.

Uansett: Kjøper du en av disse får du en utrolig fin beater.

En kul tool watch. Men hvordan er PVD behandlingen på disse?
Snakker vi DLC behandlet med 3000HV, eller snakker vi 316L med svart belegg med 220-240HV?

En kul tool watch. Men hvordan er PVD behandlingen på disse?
Snakker vi DLC behandlet med 3000HV, eller snakker vi 316L med svart belegg med 220-240HV?

...hmm..316L er jo stålkvaliteten så er med på den, men er det likestrøm og 3000volt du sn om eller vekselstrøm og metoden for å legge på PVD belegget ? eller er det tykkeslen på belegget ?? ...men det er PVD og IKKE PVC..hehe sorry, tar den

Er det noen som kan gjøre sånt her til lands ? bortsett fra Brødrene Johnsen da som jeg vet gjør det på større ting..

...hmm..316L er jo stålkvaliteten så er med på den, men er det likestrøm og 3000volt du sn om eller vekselstrøm og metoden for å legge på PVD belegget ? eller er det tykkeslen på belegget ?? ...men det er PVD og IKKE PVC..hehe sorry, tar den

Er det noen som kan gjøre sånt her til lands ? bortsett fra Brødrene Johnsen da som jeg vet gjør det på større ting..

HV refererer til hardheten i materialet utifra vickers hardhet test; vickers

Jeg tenker på hardheten på coatingen. Dette blir målt i noe som kalles Vicker`s skala (HV).
Noen stål er mykere enn andre, eksempelvis så er 316L (220-240HV) mykere enn f.eks Sinn`s ubåt stål (1500HV). DLC (Diamond-like Carbon - ca 3000HV) blir ofte brukt som en coating utenpå stålet. Hvordan behandlingen gjennomføres er jeg ikke helt sikker på.

I bunn og grunn så lurte jeg egentlig på om den aktuelle klokken har en vanlig PVD coating som lett kan forsvinne/pelle av ved wear & tear, eller om den har en hardere coating som DLC.

Det skulle ikke være noen her på asylet som har en slik, men som ikke får nok armtid, og som heller har lyst til å selge denne til meg?:p

De er utrolig flotte. Men sier meg enig i en over her om at de kanskje ikke er de mest praktiske i bruk. Promobildene overbeviser meg ikke om det heller. Tøff reklame ja. Tenker G-shocken går på igjen når linselokket er satt på.