Utrolig flott boks lobergen!
Har i det siste sett igjennom alle sesongene med Mad Men. Noe som har ført til en liten forelskelse i JLC Reverso. Trodde aldri jeg kunne like et firkantet ur.
Noen på sonen som sitter på et slikt som vil poste bilder? Gjerne vintage.
JLC Reverso er jo et ikon.
Uten tvil top-notch hva gjelder både urverk, design og historikk.
Da jeg liker ur med komplikasjoner, valgte jeg en Jaeger-LeCoultre Reverso Grande GMT da jeg kjøpte min.
Den er nå solgt, men gjorde uslettelig inntrykk hos meg. Kanskje dukker en variant av arten opp igjen en gang.
Denne JLC har en nydelig finish i en høypolert stålkasse, hvit guilloche dial på hovedsiden, og brilliant sort dial på reverso’en.
Komplikasjonene dekket mine preferanser til fulle, med Big date, Day/Night indicator på begge sider, Small seconds counter, 8 Days Power reserve indicator, 2nd Time-zone, GMT Relative indicator og 24-hour subsidiary dial.
Her noen bilder jeg tok av min. Flere er tilgjengelig i galleritråden min.
Vi var forlovet lenge, og vi trodde nok begge det skulle gå mot giftemål, men slik ville det seg likevel ikke. Som det ofte kan gå.
Vi er imidlertid fortsatt særdeles gode venner, og smiler pent begge to - nærmest i forlegenhet - når vi møtes i en boutique og tenker tilbake på all den usannsynlig flotte tiden vi hadde sammen.....