Jaeger LeCoultre vs IWC

Jaeger LeCoultre vs IWC, hvem liker du best?

• Jaeger LeCoultre

Stemmer: 3 100,0%
  • IWC

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    3
Etter å ha vært innom bjerke og finlest katalogen trekker jeg tilbake min tidligere påstand. JLCs Masterserie må være blant de absolutt flotteste urene i verden. All ære til IWC men kan ikke skjønne annet enn at JLC må være i en annen liga. Jeg hopper av gjerdet og lander solid med begge beina hos JLC.

Kan noen forresten forklare meg hva "Minute Repeater"-funksjonen gjør (ref JLCs Master Grande Tradition a repetition minutes) og hva som er forskjellen på denne og alarmfunksjonen (ref JLCs Master Memovox)?

Etter å ha vært innom bjerke og finlest katalogen trekker jeg tilbake min tidligere påstand. JLCs Masterserie må være blant de absolutt flotteste urene i verden. All ære til IWC men kan ikke skjønne annet enn at JLC må være i en annen liga. Jeg hopper av gjerdet og lander solid med begge beina hos JLC.

Kan noen forresten forklare meg hva "Minute Repeater"-funksjonen gjør (ref JLCs Master Grande Tradition a repetition minutes) og hva som er forskjellen på denne og alarmfunksjonen (ref JLCs Master Memovox)?

”Minute Repeater” er et slagverk som forteller deg hvor mye klokken er, med minutts nøyaktighet. Når du trykker ned ”bryteren” på siden av urkassen vil slagverket i klokken først slå timene, så slår den antall kvarter og til slutt minuttene.

f.eks: klokken er 20:49, først åtte timeslag, så tre kvarterslag og tilslutt fire minuttslag. Det kan være to forskjellige toner eller dobbeltslag for å skille de forskjellige slagene fra hverandre.